A Magyar népmesék című animációs filmsorozatot idéző, különleges „matyómintát” kapott a hungaroringi futamokra Kiss Pál Tamás GP3-as versenyautója.
A menetkész állapotban (benne motorral, váltóval) kiállított Dallarát a Mammut II. bevásárlóközpont földszintjén csodálhatta meg az a több száz érdeklődő, akik a miskolci tehetség mellett menedzsere, Stefano Favaro, valamint a Tech1 Racing francia sportigazgatója, Didier Paris véleményére is kíváncsiak voltak.
Kiss Pál Tamás jó hangulatban érkezett a bemutatóra. A 20 éves versenyző a vezess.hu-nak elmondta: csütörtökön az RTL Klub Reggelijében kezdi a napot, ahol bejelentik, hogy a tévécsatorna vasárnap, közvetlenül a Forma-1-es futam előtt közvetíti a GP3 második futamát a Hungaroringről. Utána visszatér budapesti szállodájába, majd irány ki a Hungaroringre, ahol a szokásos pályabejárás mellett erőnléti edzéseket is végez a közeli erdőben.
A magyar fiú múlt hétvégén még a Nürburgringen versenyzett, ahonnan egy bravúros nyolcadik, illetve negyedik helyezéssel tért haza.
„Nem hétköznapi versenyek voltak, az biztos! Az első futamon a 18. helyről rajtoltam, onnan jöttem fel nyolcadiknak, a végén még a csapattársamat, Vainiót is meg tudtam szorongatni, pedig ő az ötödik helyről rajtolt. Tetszett a csapatnak a versenyzésem, hiszen slick (száraz) gumikon mentem az eső után vizes pályán” – mesélte mosolyogva Tomi.
A miskolci pilóta tavaly nyáron, a WSR 2.0 versenyén (ahol szabadkártyával, bajnokságon kívüli indulóként vett részt) elkápráztatta a közönséget a Hungaroringen, amikor a hátsó sorokból feltörve, sokat előzve hatodikként intették le. Mint mondta, a GP3-ban nehéz lesz megismételni ezt a teljesítményt, hiszen „itt nagyon kicsik a különbségek, tizedmásodpercek döntenek, mindig 20-25 másik versenyző esélyes a győzelemre. De ha sikerül jól beállítanunk az autót, igenis lehet előzni a Hungaroringen!”
Tamás elárulta: ismeri a mogyoródi pálya apró trükkjeit, hogy melyik kanyarokban lehet kicsit visszavenni a gázból, vagy más íven ráfordulni, hogy a pálya következő szakaszán előzni lehessen. „De talán jobb, ha ezt nem árulom el, ugyanis az ellenfeleim is elolvashatják” – tette hozzá.
A magyar pilóta csapatának, a Tech1 Racingnek a sportigazgatója szerint Tamás ugyan még csak a tanulóévét tölti a GP3-ban, de egyre jobb, pontosabb visszajelzéseket ad a mérnökeinek.
„Tamás még fiatal, ezért viszonylag tapasztalatlan, de nagyon gyors. Idén Barcelonában már megmutatta, hogy képes győzni, így ezt már nem kell bizonyítania. Természetesen ezen a hétvégén is nyerni szeretnénk – csak az a baj, hogy 30 másik pilóta is ugyanerre készül” – jelentette ki Didier Paris. Hogy mennyire igazat mond, bizonyítja, hogy az eddig megtartott tíz GP3-as futamon tíz különböző győztest avattak.
A Tech1 Racing csapatnak sem kell bizonygatnia, mennyit ér. Az elmúlt négy évben háromszor nyerték meg a Renault-világsorozat (WSR 3.5) csapatbajnoki címét. 2007-ben a portugál Alvaro Parentével egyéniben is nyertek; 2008-ban a francia Julien Jousse-szal, tavaly pedig az azóta F1-es pilótává előlépett Daniel Ricciardóval másodikok lettek a bajnokságban.
Dider Paris szerint a legfontosabb, hogy a fiatal versenyzők és a mérnökök között szoros és jó munkakapcsolat alakuljon ki, hogy a pilóta pontos visszajelzéseket adjon, melyek alapján a mérnök megfelelően állíthatja be a kocsiját.
„A legtapasztaltabb pilótánk, Andrea Caldarelli néhány futam után távozott a csapattól, mert kapott egy nagyon jó ajánlatot a japán F3-ból. Emiatt Tamás és a finn pilótánk, Aaro Vainio kicsit magára maradt, de fel kellett találniuk magukat ebben a váratlan helyzetben. Tamás egyre jobban dolgozik együtt a versenymérnökével, Guillaume Beroguinnel, aminek az eredményét a Nürburgringen is láthattuk. Reméljük, a Hungaroringen is hasonló, remek versenyzéssel örvendeztet meg bennünket!”
A győzelem talán túlzott elvárás lenne az első GP3-as szezonját töltő magyar pilótától. De ha Tominak legalább az egyik versenyen sikerülne pontot szerezni, netán a dobogós helyekért csatázna, az már a Magyar népmesékbe illő eredmény lenne.