A Magyar népmesék című animációs filmsorozatot idéző, különleges „matyómintát” kapott a hungaroringi futamokra Kiss Pál Tamás GP3-as versenyautója.

A menetkész állapotban (benne motorral, váltóval) kiállított Dallarát a Mammut II. bevásárlóközpont földszintjén csodálhatta meg az a több száz érdeklődő, akik a miskolci tehetség mellett menedzsere, Stefano Favaro, valamint a Tech1 Racing francia sportigazgatója, Didier Paris véleményére is kíváncsiak voltak.

Kiss Pál Tamás jó hangulatban érkezett a bemutatóra. A 20 éves versenyző a vezess.hu-nak elmondta: csütörtökön az RTL Klub Reggelijében kezdi a napot, ahol bejelentik, hogy a tévécsatorna vasárnap, közvetlenül a Forma-1-es futam előtt közvetíti a GP3 második futamát a Hungaroringről. Utána visszatér budapesti szállodájába, majd irány ki a Hungaroringre, ahol a szokásos pályabejárás mellett erőnléti edzéseket is végez a közeli erdőben.

A magyar fiú múlt hétvégén még a Nürburgringen versenyzett, ahonnan egy bravúros nyolcadik, illetve negyedik helyezéssel tért haza.
„Nem hétköznapi versenyek voltak, az biztos! Az első futamon a 18. helyről rajtoltam, onnan jöttem fel nyolcadiknak, a végén még a csapattársamat, Vainiót is meg tudtam szorongatni, pedig ő az ötödik helyről rajtolt. Tetszett a csapatnak a versenyzésem, hiszen slick (száraz) gumikon mentem az eső után vizes pályán” – mesélte mosolyogva Tomi.

A miskolci pilóta tavaly nyáron, a WSR 2.0 versenyén (ahol szabadkártyával, bajnokságon kívüli indulóként vett részt) elkápráztatta a közönséget a Hungaroringen, amikor a hátsó sorokból feltörve, sokat előzve hatodikként intették le. Mint mondta, a GP3-ban nehéz lesz megismételni ezt a teljesítményt, hiszen „itt nagyon kicsik a különbségek, tizedmásodpercek döntenek, mindig 20-25 másik versenyző esélyes a győzelemre. De ha sikerül jól beállítanunk az autót, igenis lehet előzni a Hungaroringen!”

Tamás elárulta: ismeri a mogyoródi pálya apró trükkjeit, hogy melyik kanyarokban lehet kicsit visszavenni a gázból, vagy más íven ráfordulni, hogy a pálya következő szakaszán előzni lehessen. „De talán jobb, ha ezt nem árulom el, ugyanis az ellenfeleim is elolvashatják” – tette hozzá.

A magyar pilóta csapatának, a Tech1 Racingnek a sportigazgatója szerint Tamás ugyan még csak a tanulóévét tölti a GP3-ban, de egyre jobb, pontosabb visszajelzéseket ad a mérnökeinek.

Kiss Pál Tamás GP3-as versenyautója magyar motívumokba öltözik a Hungaroringre
A Magyar népmesék sorozatot idézi a GP3-as Dallara

A Magyar népmesék sorozatot idézi a GP3-as Dallara

A Magyar népmesék sorozatot idézi a GP3-as Dallara


„Tamás még fiatal, ezért viszonylag tapasztalatlan, de nagyon gyors. Idén Barcelonában már megmutatta, hogy képes győzni, így ezt már nem kell bizonyítania. Természetesen ezen a hétvégén is nyerni szeretnénk – csak az a baj, hogy 30 másik pilóta is ugyanerre készül” – jelentette ki Didier Paris. Hogy mennyire igazat mond, bizonyítja, hogy az eddig megtartott tíz GP3-as futamon tíz különböző győztest avattak.

A Tech1 Racing csapatnak sem kell bizonygatnia, mennyit ér. Az elmúlt négy évben háromszor nyerték meg a Renault-világsorozat (WSR 3.5) csapatbajnoki címét. 2007-ben a portugál Alvaro Parentével egyéniben is nyertek; 2008-ban a francia Julien Jousse-szal, tavaly pedig az azóta F1-es pilótává előlépett Daniel Ricciardóval másodikok lettek a bajnokságban.

Dider Paris szerint a legfontosabb, hogy a fiatal versenyzők és a mérnökök között szoros és jó munkakapcsolat alakuljon ki, hogy a pilóta pontos visszajelzéseket adjon, melyek alapján a mérnök megfelelően állíthatja be a kocsiját.

Didier Paris (a Tech1 sportigazgatója), Tamás és menedzsere, Stefano Favaro

Didier Paris (a Tech1 sportigazgatója), Tamás és menedzsere, Stefano Favaro

Didier Paris (a Tech1 sportigazgatója), Tamás és menedzsere, Stefano Favaro


„A legtapasztaltabb pilótánk, Andrea Caldarelli néhány futam után távozott a csapattól, mert kapott egy nagyon jó ajánlatot a japán F3-ból. Emiatt Tamás és a finn pilótánk, Aaro Vainio kicsit magára maradt, de fel kellett találniuk magukat ebben a váratlan helyzetben. Tamás egyre jobban dolgozik együtt a versenymérnökével, Guillaume Beroguinnel, aminek az eredményét a Nürburgringen is láthattuk. Reméljük, a Hungaroringen is hasonló, remek versenyzéssel örvendeztet meg bennünket!”

A győzelem talán túlzott elvárás lenne az első GP3-as szezonját töltő magyar pilótától. De ha Tominak legalább az egyik versenyen sikerülne pontot szerezni, netán a dobogós helyekért csatázna, az már a Magyar népmesékbe illő eredmény lenne.