F1: Buemi a büntetés miatt spórolt 1
F1: Buemi a büntetés miatt spórolt 23 A Magyar Nagydíj időmérőjének mindhárom szakaszában akadt egy-egy pilóta, aki a küzdelem helyett a gumispórolást választotta. A Q1-ben a Toro Rossó-s Sebastien Buemi ugyan ment pár kört, de a gyorsabb szuperlágy gumikat fel sem tette, az erőlködésnek nem lett volna értelme, hiszen így is, úgy is a mezőny végéből rajtolna vasárnap a Nürburgringen begyűjtött öthelyes büntetése miatt.

„A Nürburgringen kapott öthelyes rajtbüntetés határozta meg a mai kvalifikációs stratégiánkat. Úgy döntöttünk, egyáltalán nem használunk ma szuperlágy gumit, inkább megtartjuk holnapra, így három érintetlen garnitúra marad a versenyre. Az itteni nagyfokú kopás fontos tényező lesz, remélem, hogy előrejuthatok a mezőnyben. Már a friss és az alig pár kört futott gumik közt is nagy a különbség, ezért ez kulcsfontosságú lesz, abban, hogy a lehető leghamarabb minél többet előzhessek” – mondta a svájci, aki vasárnap a 23. helyről indul.

A Q2-ben a williamses Pastor Maldonado nem hagyta el a garázst a 17. helyen maradt – a venezuelai újonc is a friss gumikra bazírozik.

„Úgy döntöttünk, hogy nem megyek ki a Q2-ben, hogy megspórolhassunk egy szett szuperlágyat. A versenyből a lehető legjobb eredményt akarjuk kihozni, ezért a stratégia szempontjából fontos volt a mai gumispórolás. Szerintem nagy csata lesz a környékemen holnap, de nekem van egy plusz garnitúra szuperlágyam, kíváncsi vagyok, mire jutunk majd!”

A sauberes Sergio Perez a Monacói Nagydíjon ugyan elvileg bejutott a Q3-ba, de valójában nem vezetett, hiszen a Q2-ben nagyot bukott, még Kanadát is kihagyta emiatt. Most szerencsére csak azért nem lépett pályára az utolsó szakaszban, hogy ne gyűrje tovább a gumikat feleslegesen.

„Nagyon örülök. Másodszorra jutottam a Q3-ba, de most először ünnepelhetem meg. A Q2-es gyors köröm igazán jó volt, azt hiszem kihoztam ma a maximumot. A csapat nagyon ügyesen alkalmazkodott a körülményekhez, a stratégia kiváló volt. Persze a igazán csak a holnapi nap számít – a versenytempónk jó lehet, remélem, tudok majd javítani és szerezhetek pár pontot” – nyilatkozta a mexikói újonc.

A gumispórolósdi persze kockázatos húzás, hiszen az ilyen stratégia sikeréhez elengedhetetlen a minél több előzés, a Hungaroring pedig az egyik legkevésbé alkalmas pálya erre, másrészt pedig egy esetleges, a kötelező gumihasználati szabályokat felülíró eső lenullázhatja a megtartott friss abroncsok előnyét, keményen megbüntetve a feláldozott rajtpozíciókat.