David Coultharddal cseveghettünk azon a sajtóvacsorán, amelyet a Red Bull technológiai partnere, az Infiniti szervezett a Magyar Nagydíj idején az F1-es újságírók számára. A 246 nagydíjrészvétellel, 37 elsősoros rajttal és 13 győzelemmel rendelkező egykori F1-es pilóta a Red Bull utazó nagyköveteként köszöntött bennünket, de beszélt a bikások és az Infiniti együttműködéséről is.
„Ha belegondolunk, hogy a Red Bull márka egy vízió, Dietrich Mateschitz víziójának a szüleménye, aki a világ legnagyobb darabszámban eladott energiaitalát csinálta meg az indonéziai taxisok kedvenc stimulálószeréből, majd világbajnok Forma-1-es istállót csinált a márkából, nem látom okát, miért ne gyárthatna saját utcai sportkocsit a Red Bull a közeljövőben” – válaszolta Coulthard a vezess.hu kérdésére.
A skót pilóta, aki jelenleg egy AMG Mercedesszel versenyez a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) ezt elsősorban arra a technológiai együttműködésre alapozza, amely márciusban jött létre a Red Bull Racing és a Renault-Nissan Csoport luxusmárkája, az Infiniti között. „Az Infiniti egy viszonylag fiatal, dinamikus márka, amely nemrég kezdett terjeszkedni az Egyesült Államokon kívül. Biztos vagyok benne, hogy a Red Bull Racinggel kötött együttműködés mindkét márka előnyére válik” – jelentette ki DC.
Coulthard négy szezont (2005-2008) húzott le a Red Bull pilótájaként, így nemcsak a bikás istálló, de általában az F1-es csapatok működését, belső rendszerét is jól ismeri.
Arra a kérdésre, hogy mit tanácsolna Mark Webbernek, hogyan viszonyuljon csapattársa, Sebastian Vettel gyorsaságához, DC a saját példáját mesélte el.
„Mark nagyon tapasztalt versenyző, nem hinném, hogy a tanácsomra szorulna. De én is voltam hasonló helyzetben, amikor a McLarennél versenyeztem. Abban az időben nem úgy jöttek az eredmények, ahogy elvártam volna, ezért gyakran felmerült bennem a kérdés: vajon ugyanolyan autót kapok, mint Mika (Häkkinen)? Vajon ugyanúgy támogat engem is a gárda, mint a csapattársamat?”
„Az autóversenyző furcsa állatfaj: nem elég neki egy harapás a tortából, az egészet akarja, sőt, bekapná az egész asztalt. De idővel rájövünk, ahogy én is, hogy valójában semmivel sem kaptam más lehetőséget, mint a csapattársam, csak ő jobban tudott élni velük, mint én.”
Az Infiniti Forma-1-es igazgatója, Andreas Sigl a vacsora folyamán elmondta: nagyjából fél évig tartott, mire előkészítették a Red Bull F1-es szerződést, amelyet 2011. márciusában, a Genfi Autószalonon jelentettek be.
„Az Infiniti egy fiatal márka, amely azt tűzte ki maga elé, hogy öt éven belül globálisan megduplázza a jelenlegi, 300-350 ezres eladásait. Sokáig kerestük az ehhez megfelelő marketingeszközöket, megjelenési formákat, az olimpiai játékoktól a Földkerülő vitorlásversenyekig mindent megvizsgáltunk, végül az F1 mellett döntöttünk. A következő akadály az volt, vajon jó időben lépünk-e be a sportba, amikor a többi japán márka, a Honda és a Toyota elhagyta azt? Végül arra jutottunk, hogy minden rendelkezésünkre áll: megvan a presztízsünk, az infrastruktúránk és a szakmai tudásunk, hogy részt vegyünk az F1-ben” – mondta Andreas Sigl.
Sokan meglepődtek, amikor az amerikai márka Sebastian Vettelt nevezte ki nagykövetévé, aki tavaly, 23 évesen minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka lett.
„Sebastian valóban fiatal, de a korához képest kijózanítóan intelligens. Ő nem az a fajta autóversenyző, aki meggondolatlanságokat csinál, a pályán is alig-alig hibázik, kiváló példakép nagyon sok fiatal ember számára” – indokolta az „arcválasztást” Sigl.
„Ha Sebastian és a Red Bull idén velünk együtt megnyerné a világbajnokságot, azzal az összes kételkedőnek csattanós választ adnánk” – tette hozzá az Infiniti F1-es főnöke.