A hír megütközést keltett a hétvégén a jelenlegi gyártókban, ugyanis attól tartanak, hogy az FIA-nál a 2014-es motorreform kidolgozását vezető francia mérnök bizalmas üzleti és műszaki információkat vihet a leendő riválishoz. A Magyar Nagydíjon több csapat is jelezte, hogy szeretnének tárgyalni az FIA-val a fordulatról, a Renault motorfőnöke a hivatalos sajtótájékoztatón is foglalkozott a témával.
A korábban Jacques Villeuve menedzsereként és az egykori BAR alapítójaként ismert PURE-főnök, Craig Pollock azt állítja, hogy Simon nem visz hozzá titkokat, és bár a külső szereplőként neki sem tetszene a mérnök leszerződtetése, szerinte a csapatoknak az FIA-nál kellene panaszkodniuk.
„A gyártók nem adtak át neki üzleti vagy műszaki terveket, szerintem ez túlzás így. Mindannyian részt vettek a megbeszéléseken, nyílt megbeszéléseken, ott pedig minden gyártó megtudhatta, mit akarnak a többiek. Persze megértem azért őket. Ha én konstruktőr lennék és leigazolnám Adrian Neweyt a Red Bulltól, biztos vagyok benne, hogy a többiek nem nagyon örülnének. Egy kicsit ilyen ez a helyzet is” – magyarázta a kanadai az Autosportnak.
„Örülök, hogy Gilles csatlakozott hozzánk, de egy dolgot szeretnék mindenképp leszögezni: nem azért jövünk, hogy harcoljunk a többi gyártóval, ellenkezőleg, együttműködést szeretnénk, hogy a Forma-1 még erősebb legyen a jövőben.”
Pollock elmondta, hogy a hétvégén a Hungaroringen tárgyalt a gyártók képviselőivel, a renault-s Rob White-tal pedig külön is elbeszélgetett.
„Rob is világossá tette, hogy a probléma forrása az FIA, nem én magam vagy a PURE, a gond az FIA rendszerével van. Ha valaki el akarja hagyni az állását, sokféleképpen meg lehet azt oldani, a szerződésen múlik. Gilles szabadon távozhatott az FIA-s posztjáról, nem kellett kényszerszabadságra mennie, minden szabályszerűen történt” – mondta a PURE-főnök, utalva az F1-ben és általában a műszaki területeken dolgozó mérnökök, tudósok esetében bevett gyakorlatra, amikor a munkahelyváltások között kényszerszüneten hagyják egy kicsit elavulni az illető tudását.
Pollock azt is leszögezte, hogy amellett, hogy megérti a rivális gyártók panaszait, elfogadhatatlannak tartaná, ha az FIA utólag próbálná semmissé tenni Simon leigazolását.
„Semmi bajom vele, (ha az FIA változtat a rendszerén) de ilyesmit nem lehet visszamenőleg csinálni. Persze felmenő rendszerben bármit elfogadok, ami értelmes és jó a sport szempontjából. Mindenki hasznot szeretne látni a részvételéből, senki sem csak veszteség generálásáért száll be. Nekem ehhez szükségem volt egy új emberre a gyártás vezetésére, hogy versenyképes legyen a cégem. Csakis a cég érdekében cselekedtem.”