„Nem voltam 100 százalékig elégedett az autómmal. Az ellenfeleink, különösen a McLaren nagyon sokat fejlődött az előző két versenyen, és nekem ez nem tetszik” – jelentette ki Sebastian Vettel a Hungaroringen megszerzett második helye után.
Vettel azt mondta, a verseny után nyugodtan le fog ülni a Red Bull mérnökeivel, hogy kielemezzék a nürburgringi és a hungaroringi futamok eseményeit (hogy mit rontottak el), majd reagáljanak az új fejlesztéseikkel.
A világbajnok istálló már be is jelentette, hogy augusztus végén, a Belga Nagydíjon vadonatúj alvázvégződéssel (diffúzor) állnak elő.
„A McLaren hatalmasat lépett előre a befújt diffúzor területén, de ezen a téren még nekünk is bőven van lehetőségünk a fejlődésre” – nyilatkozta Christian Horner, a bikások csapatvezetője a Hungaroringen.
Horner szerint az újítás körönként 0,3 másodpercet jelenthet Vettel és Mark Webber számára, de csak akkor fogják bevetni, ha a nyári szünetben elvégzett számítógépes szimulációk ezt indokolják.
Vettel egyébként a Magyar Nagydíjon alaposan szemügyre vette a riválisok autóit.
„Felfedeztem néhány dolgot, amelyek nagyon hasonlítanak a mi megoldásainkhoz” – mondta a világbajnok a Spiegelnek. A hírek szerint különösen a Ferrari és a Force India változtatta meg a hátsó futómű magasságát úgy, hogy az autóik erősen hasonlítanak a Red Bull előre döntött alapbeállítására.
A Vezess.hu tudósítója is megfigyelte a Hungaroringen, hogy miközben a Ferrari 150 Italia alvázának eleje szinte az aszfaltot súrolja, hátul szinte teljesen be lehet látni alá, ami jelentősen megemelt hátsó futóműre utal. A konkurencia gyakorlatilag lemásolta Adrian Newey megoldását, annak ellenére, hogy Ross Brawn (Mercedes Gp) szerint „egyetlen másolat sem működhet olyan hatékonyan, mint az eredeti megoldás”.