A kétszeres világbajnok egy 2009-es Ferrari F60-ast kormányzott (az F1 szabályzata nem enged két évesnél újabb konstrukcióval tesztelni), amelybe először a Shell versenybenzinjét, majd az összetevőit tekintve 99%-ban megegyező, utcai töltőállomásokon kapható, ólommentes V-Power üzemanyagot tankoltak.
Alonso négy kört tett meg a versenybenzinnel, legjobb ideje 1:03,950 perc volt. Utána újabb négy kört ment az utcai üzemanyaggal, és nagy meglepetésre a legjobb körideje 1:04,850 volt, ami csak 0,9 másodperccel marad el a versenybenzinnel futott eredményétől. Ez azt bizonyítja, hogy a kereskedelmi forgalomban kapható Shell V-Power üzemanyag nemcsak nevében, de teljesítményében is nagyon közel áll az F1-es szinthez.
„A kereskedelmi forgalomban kapható Shell V-Power benzinnel szinte ugyanolyan gyorsak voltunk, mint a Forma-1-es üzemanyaggal, ami kellemes meglepetés” – jelentette ki a teszt után Fernando.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előírásai alapján a Forma-1-es versenybenzin összetétele nagyban hasonlít a töltőállomásokon is kapható közúti üzemanyagra, így a Shell V-Power versenyüzemanyag és a közúti üzemanyag összetétele is szinte megegyezik.
„A Shell és a Ferrari technikai együttműködése több mint 60 évnyi innovációs munka és szenvedély eredménye a motorsportban. A közös munka kulcsfontosságú abban is, hogy az ügyfelek számára a lehető legjobb üzemanyagot tegyék elérhetővé” – nyilatkozta Cara Tredget, a Shell Ferrariért felelős technológiai menedzsere.
Alonso Shell V-Power benzint tesztel Ferrari fioranói próbapályáján