Az autó a kipufogó-kivezetésnél kapott lángra, Heidfeld kiugrott belőle, de egy kisebb robbanás könnyebben megsértette az oltáson dolgozó magyar sportbíró lábát.
„Nagyon szerencsétlenül jártunk ezzel a balesettel, mert ki kellett dobnunk az egyik kasztnit” – jelentette be James Allison, a csapat technikai igazgatója. „Lépéseket fogunk tenni a következő verseny előtt, hogy csökkentsük egy újabb tűzeset valószínűségét és gondoskodjunk róla, hogy a légtartály ne melegedhessen túl. Felvettük a kapcsolatot az FIA-val, hogy részletes jelentést adjunk a baleset körülményeiről és azért is, hogy elmagyarázzuk nekik, milyen lépéseket fogunk tenni a hasonló esetek elkerülésére.”
A robbanást a Renault vizsgálata szerint az okozta, hogy egy sűrített levegőt tároló tartály (amely a motor szelepeinek levegőellátását biztosítja) felrobbant a motor indokoltnál nagyobb igénybevétele miatt.
James Allison így magyarázta a balesetet: „Az időmérő edzésen egy kicsivel eltérő motorszabályozást használtunk, ami a megszokottnál jobban felmelegítette a kipufogót. Azt gyanítjuk, hogy ettől növekedett meg a hőmérséklet [a kasztni alatt], ez vezethetett a kipufogócső repedéséhez. Maga a kerékcsere is tovább tartott a szokásosnál, a motor 6,3 másodpercig igen magas fordulaton pörgött, amíg az új gumik felkerültek az autóra.”
A Renault-nál ez már a második tűzeset volt idén, amit a forró kipufogócsonk okozott. Az első még Barcelonában, a szombati szabadedzésen történt, szintén Nick Heidfelddel.