Az F1-gyel ellentétben a nagy vízen túl nem kötelezik a csapatokat saját tervezésű, drága kasztnik készítésére. Ellenkezőleg: a sorozat résztvevői még tavasszal megszavazták, hogy kizárólag a Dallara kasztnijaival lehessen versenyezni, ami jelentős költségmegtakarítást tesz lehetővé.
Viszont a csapatok bizonyos kiegészítő aerodinamikai elemeket (például a képeken, a hátsó kerék környékén látható légterelő idomokat) saját maguk fejleszthetik. Ezek felszerelése után nyugodtan elnevezhetik saját nevük – Penske, Ganassi, Andretti, Rahal, stb. – alapján az autójukat.
A Lexingtonban kipróbált Dallarában már egy vadonatúj, 2,2 literes Honda V6 turbó dübörgött, ami azt jelenti, hogy az Indycar-sorozat két évvel az F1 előtt visszatér a turbómotorokhoz. A pilótaülésben az Indianapolis-500 kétszeres győztese, az angol Dan Wheldon foglalt helyet.
Jövőre egyébként megszűnik a Honda 2006 óta tartó egyeduralma az Indycarban, hiszen a Chevrolet és a Lotus (az F1-ben fekete-arany színekben induló Group Lotus amerikai leányvállalata) is beharangozta saját V6-os turbómotorja érkezését.
A Chip Ganassi Racing, az A.J. Foyt Racing, illetve az idei Indy-500-on győztes Sam Schmidt Motorsport már bejelentkezett a Hondánál, míg Roger Penske legendás csapata a Chevy zászlóshajója lesz, akárcsak az 1990-es évek elején, az Indycar hőskorában.