Legutóbb 1991-ben használhattak a versenygumikétól eltérő, lágyabb keverékű edzésgumikat az F1-es istállók. A Pirelli mindig jeleskedett az edzésabroncsok művészetében, ennek köszönhetően a kisebb csapatok pilótái gyakran beszemtelenkedtek akár az első rajtsorokba is.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 1992-től – az olasz gyártó kivonulása után – betiltotta az extra lágy abroncsok használatát. De a Pirelli most újra felvetette a lehetőségét, hogy 2012-ben visszahozzák a speciális gumikat.
„Bemutattuk a csapatoknak az edzésgumik visszahozásának lehetőségét, most várjuk a visszajelzésüket. Lehetséges, hogy túl merész lépésnek fogják tartani, egyszerre túl sok lenne nekik a jóból. Ha nem akarják, nem fogjuk megcsinálni” – jelentette ki Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója az Autosportnak.
Hembery a múlt héten arról beszélt, hogy idén valószínűleg már nem vetik be a kemény (ezüst színezésű) abroncsokat, mert a szezonból hátra lévő nyolc pálya jellege ezt nem kívánja meg.