A világbajnok ezt Monacóban látványosan bizonyította, amikor a verseny végén 46 kört tett meg a szuperlágy (gyorsan elkopó) gumikon, megmentve a győzelmet a ferraris Fernando Alonso és Button támadásai elől. Vettel ezzel még a Pirelli sokat látott versenymérnökeit is meglepte, szerintük Seb lehetetlen vállalkozást hajtott végre a Hercegségben.
Mint az F1-ben sokszor, a titok a versenyző hozzáállásában rejlik. Vettel pirellis gumimérnöke, Kevin Nicks azt mondja, senki sem teszteli olyan intenzíven az adott pályán használatos gumikeverékeket, mint a Red Bull németje. „Sebastian visszajelzése a legpontosabb az összes versenyző közül, akikkel eddig együtt dolgoztam” – nyilatkozta Nicks az AutoBild Motorsportnak.
Régebben, még a Bridgestone-gumik idejében David Coulthard és Michael Schumacher számított a legprecízebb gumitesztelőnek, a japán mérnökök vakon megbízhattak a visszajelzéseikben. A „fekete arany” ismerete cserébe komoly előnyt jelentett a skót és a német számára a versenyeken.
Vettelnek viszont nincs könnyű dolga, a Red Bull-Renault-nak ugyanis nagy a nyomatéka, kigyorsításkor a mezőny legjobb autója, ami viszont magas gumikopást eredményez. „A Red Bull olyan hatékonyan gyorsít ki, hogy az ember nagyon erős gumikopást várna. Sebastian azonban pontosan tudja, hol a gumik határa, és nem lépi át. A gumik ideális üzemi hőmérsékletéhez is ő ért legjobban” – mondja a Pirelli mérnöke.
A Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko szerint Mark Webber azért került hátrányba a szezon elején, mert nem értette meg olyan jól az új gumik működését, mint Vettel. „Marknak kezdetben sok problémát okozott a gumik felmelegítése. Csak mostanában, lassan kezdi ledolgozni a hátrányát ezen a téren Sebastiannal szemben.”