Vettel Monacóban is kihasználta a kipufogógáz-kivezetés előnyeit
Jókorát fordított tavalyi helyzetén a Red Bull Racing. Azt eddig is tudtuk, hogy Adrian Newey tervezi a leggyorsabb F1-es autókat, az viszont a 2010-es, sorozatos technikai hibák után meglepő, hogy a legmegbízhatóbbakat is.

Erre utal, hogy a vb-címvédő Sebastian Vettel, illetve Mark Webber az eddigi 11 futam összes körét (681-et) teljesítette, ami a Red Bullnak összesen 1362 kört jelent. Idén eddig a Milton Keynes-i gárda az egyetlen, amely hibátlan statisztikával rendelkezik. Ha így folytatják, F1-történelmet is írhatnak, ugyanis soha egyetlen csapat sem zárt még 100 százalékkal egy idényt.

Még nagyobb meglepetés, hogy a megbízhatósági lista második helyén a Force India áll. A VJM04 a szezon közepéig nem volt különösen gyors, viszont rendkívül strapabírónak bizonyult. Paul di Resta 656, Adrian Sutil 652 kört fejezett be, ez összesen 1308 kört jelent a csapatnak. A Force India ezzel jócskán megelőzi a nála sokkal nagyobb költségvetésből gazdálkodó Ferrarit (1273 kör), illetve McLaren-Mercedest (1261 kör).

A negyedik-ötödik helyen holtverseny alakult ki 11 futam után, hiszen a Toro Rosso pilótái, Buemi és Alguersuari is 1261 kört teljesítettek. A McLaren teljesítményének értékét növeli, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button, amikor célba ért, pontokat is szerzett.

A Ferrari pilótái közül Fernando Alonso 646, Felipe Massa 627 kört fejezett be idén, amivel egyénileg csak a középmezőny elején foglalnak helyet. A nagycsapatok közül egyébként a ferraristák estek ki legtöbbször vezetési hiba miatt: Alonso Montrealban ütközött Buttonnal, míg Massa Monte-Carlóban Hamiltonnal; Barcelonában váltóhiba fosztotta meg a brazilt a célba éréstől. A McLaren esetében Hamilton a saját csapattársával karambolozva esett ki Kanadában, míg Button silverstone-i kerékcseréjét a csapat szúrta el, amit egy hidraulikai defekt miatti kiesés követett a Nürburgringen.

A Nico Rosberget és Michael Schumachert a soraiban tudó Mercedes Gp csak a megbízhatósági lista 8. helyén szerénykedik 1188 körrel; a Force India, a Toro Rosso, a Lotus Renault GP (1226) és a Sauber (1211) is megelőzi az ezüstösöket.

A sereghajtó a Team Lotus, amely még az Ausztrál Nagydíjról kimaradó HRT-től is elmarad. Mike Gascoyne technikai igazgató lassan fejlődő gárdája mindössze 1053 kört (az össztáv 77,3 százalékát) tudta teljesíteni eddig.