F1: DRS-tilalom Spában? 1
Míg a futamokon csak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kijelölt szakaszokon használható az F1-ben idén bevezetett mozgó hátsó szárny (DRS), addig az edzéseken és az időmérőn semmilyen korlátozás nincs az eszközre.

Az autó hátsó tengelyére ható leszorítóerőt csökkentő DRS kapcsán már az év elején aggodalmakat fogalmaztak meg a pilóták, ugyanis attól tartanak, hogy a kiélezett, századokért folyó versenyben olyan helyeken is használni kényszerülnek majd a szárny nyitását, ahol az balesetveszélyt jelenthet, ilyen a padlógázon vett, lejtőből emelkedőbe váltó és több irányváltást is követelő spái Eau Rouge is.

Hivatalosan ugyan még nem jelzett semmit a szervezet, de a hírek szerint az FIA-nál fontolgatják, hogy a hétvégi Belga Nagydíjra DRS-korlátozást vezetnek be a kérdéses kanyarban, a témáról biztosan tárgyalnak majd a pilóták a versenyigazgató Charlie Whitinggal a szokásos csütörtöki eligazításon.

A vasárnapi verseny szempontjából a kérdés tárgytalan, az FIA a futamra az Eau Rouge után következő szakaszra, a Kemmel egyenesre jelöli ki a DRS-zónát, a rendszer a Les Combes kanyarkombináció féktávján zár majd.