A Sauber a 2011-es idény szinte minden futamán pontszerző helyen ért be, csak az Európa Nagydíjon és legutóbb a Hungaroringen nem sikerült a top10-be kapaszkodniuk. A Magyar Nagydíj gyengébb eredménye után Belgiumban újra jobb szereplést várnak a csapatnál, igaz, az időjárás minden tervet boríthat.
„Ez lesz az eddigi legkisebb leszorítóerős helyszín idén, persze sok múlik az időjáráson is, mert az nagyon kiszámíthatatlan. Ahogy mindig, Spában nagyon oda kell rá figyelni. A pálya alapvetően hosszú egyenesekből és jól ismert kanyarokból áll, ez eléggé feküdhet majd az autónknak. A Pirelli a lágy és a közepes gumit hozza – Silverstone-ból tudjuk, hogy a lágy jól működik a gyors kanyarokban, de a közepessel lesz még munkánk. Az autóra új első szárny, és Spára hozott egyedi hátsó szárny kerül. A magyarországi nehéz futam után Belgiumban sokkal jobb eredményt remélünk” – magyarázta a technikai igazgató, James Key.
Kobajasi Kamui szintén az időjárást emelte ki a hétvége egyik legfőbb kérdéseként.
„Spa egy csodálatos pálya, az egyik kedvencem. Sok gyors kanyarja van, ez pedig kedvez majd az autónknak, hasonló az átlagsebesség, mint Silverstone-ban. A hőmérséklet általában nem túl magas, szóval a gumikkal nem lesz nagy gond. De az időjárás igazán kiszámíthatatlan, olyan, mint Silverstone-ban, a Nürburgringen és Budapesten is volt már idén, megint nehéz verseny jöhet. Néha úgy kell dönteni a beállításokról, hogy még nem tudjuk előre, milyen is lesz az idő. De ha nehéz is a helyzet, észnél kell maradni, jó döntéseket kell hozni és akkor jó eredmény is lesz.”
A Belga Nagydíj előtti nyári szünet különösen jól jött az újonc Sergio Pereznek, aki immár tényleg 100 százalékos formában vághat neki a versenyhétvégének.
„A hosszú szünet után jó lesz visszaülni az autóba, visszarázódni a versenyritmusba. Nagyon várom a Belga Nagydíjat, Spa egy különleges hely. Szerintem felvehetjük majd a Magyar Nagydíj előtt elejtett fonalat, és jól szerepelhetünk. Az egyik kedvenc pályám, imádom az Eau Roge-t és a többi gyors kanyart. Nyertem már Spában a Forma-3-ban és tavaly a GP2-ben is. Számomra különösen jó volt a szünet, mert teljesen kiheverhettem a monacói balesetet” – utalt a még májusi, agyrázkódással végződött bukására a mexikói.