A Pirelli az Európa és a Német Nagydíj után újra előveszi közepes gumikeverékét, a Belga Nagydíjra a már jól bevált lágy mellett ezt kínálja a csapatoknak. Az olasz gyártó motorsportfőnöke arra figyelmeztet, hogy kulcsfontosságú lesz a jó stratégia, mert a kétféle abroncs között igen jelentős, körönként egy másodperc felett időbeli különbség lesz a hosszú pályán.
„Spa sok szempontból az egyik legkiszámíthatatlanabb pálya, és mivel soha nem is teszteltünk ott, nagyon kevés adat alapján dolgozhatunk. De a Valenciában és különösen a Nürburgringen látottak alapján azért bízhatunk benne, hogy a közepes és a lágy keverék kombinációja a teljesítmény és a tartósság megfelelő egyensúlyát hozza, lehetőséget ad a pilótáknak a tehetségük megmutatására.”
„Ezen a futamon gyümölcsöt hoznak a bátor előzések, ez pedig tökéletesen egybevág a gumiválasztásunkkal” – magyarázta Paul Hembery.