Már a nyári szünet előtt sejteni lehetett, a héten pedig egészen valószínűvé vált, hogy a Lotus Renault a vezetőség szerint alulteljesítő Nick Heidfeldet leváltja és helyére a patinás névvel és komoly szponzori háttérrel rendelkező tartalékost, Bruno Sennát ülteti.
A csapat tegnap estig hallgatott, azonban végül megerősítették a hírt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a tavaly a HRT-nél bemutatkozott, idén a Magyar Nagydíj első szabadedzésén vezető Senna mennyi időre kap lehetőséget, marad-e az év végéig, mindenesetre ezzel visszatér a pályára 1985-86 fekete-arany Lotus-Renault-Senna kombinációja.
A Renault csapatfőnöke, Eric Boullier a 2009-ben a csapatnál már megfordult Romain Grosjeant is nagyon szeretné az autóba ültetni, könnyen lehet, hogy a valószínűleg bajnoki győzelemmel befejeződő GP2-szezonja utána a svájci-francia pilóta is vezeti majd a fekete-arany autót.
Nick Heidfeldet a Renault a sérült Robert Kubica helyére szerződtette, és bár a német veterán fejlesztési tudását dicsérték és a Maláj Nagydíjon szerzett dobogójának is örültek, később egyre nyíltabban kritizálták, amiért nem vezeti a csapatot.
A 34 éves pilóta az időmérőkön 11 alkalomból mindössze négyszer jutott a Q3-ba, míg idén csak második F1-es évét töltő csapattársa, Vitalij Petrov nyolcszor tette meg ugyanezt. Ennek – és a jó néhány baleset és műszaki hiba – ellenére Heidfeld több pontot gyűjtött, mint az orosz.