A Forma-1 2011-es idényének egyik legnagyobb furcsasága, hogy a pályán egyszerre két Lotus-csapat versenyez, az egyik a Tony Fernandes-féle Team Lotus-Renault; míg a másik a Renault-ból lett Lotus Renault GP. A helyzet már tavaly év vége óta vitákat generált, az ügy bíróságon is járt, de a névhasználat kérdése nem rendeződött megnyugtatótan, azonban most úgy tűnik, jövőre már tiszta lehet a helyzet.

A veterán F1-es szakíró, Joe Saward blogján arról ír, hogy a Team Lotus tulajdonos-főnöke, az Air Asia légitársaság vezetője tulajdonrészhez jutott a malajziai nemzeti légitársaságban, ami arra utal, hogy az eddig vele szemben álló, a szintén maláj állami érdekeltségbe tartozó sportkocsigyártó Group Lotust támogató politikai elittel rendeződött az üzletember kapcsolata.

Saward úgy tudja, az alku része volt az is, hogy Fernandes lemond a Team Lotus névről, és jövőre a nemrég megvásárolt sportkocsigyártó, a Caterham nevét használva Team Caterham Air Asiaként indítja csapatát.   

A Team Lotus név eltűnése a Lotus Renault-nál is változást hozhat, mert így lehetővé válik majd, hogy a kasztni a Lotus nevét viselje, a már jó ideje nem tulajdonos Renault neve pedig elváljon a csapattól.

Az még kérdéses, hogy a Lotus Renault tulajdoni viszonyai változnak-e majd, ugyanis a pillanatnyilag névadó szponzorként jelenlevő Group Lotusnak állítólag opciója van a vásárlásra, ha hajlandó az eladásra a jelenlegi birtokos, a luxemburgi Genii Capital.