A kiesők sora folyamatosan változott, egy kivétellel: Michael Schumacher ugyanis szűk három perc után falnak vágta a Mercedest és kiesett. A Q1 végén Paul di Resta, Jarno Trulli és Timo Glock búcsúzott, a végére feljavuló idők miatt a mezőny végében próbálkozó Jerome D’Ambrosio, Vitantonio Liuzzi, Daniel Ricciardo nem teljesítette a 107 százalékos küszöböt, a vasárnapi indulásuk a versenybírók jóindulatától függ.
Schumacher kieséséből és di Resta elrontott köréből a lotusos Heikki Kovalainen profitált, a finn az utolsó nekifutásra a 16. időt autózta, továbbjutott.
A Q2 gyenge esőben kezdődött, de nem volt nagyon vizes a pálya. A Spában jól menő Force India pocsék időmérőt zárt már a második szakasz közepére: di Resta kiesése után Adrian Sutil az Eau Rouge kijáratánál megcsúszott a rázókövön, összetörte az autó orrát és bal hátulját. A törmelékek takarítása idejére megszakították az időmérőt, szűk hét perc maradt.
Az utolsó percekre drasztikusan javultak a körülmények és az idők, mindenki kapkodott, hogy ne csússzon a kieső helyekre. A Heikki Kovalainen, Rubens Barrichello és Pastor Maldonado mögött haladó Lewis Hamilton a buszmegálló után szó szerint a venezuelait arrébb lökve autózott Q3-at érő időt. A két pilóta a levezető körön tovább lökdösődött, hogy a mclarenes akarta-e megleckéztetni az újoncot vagy Maldonado akart törleszteni, nem volt világos.
A kiesők között a meglepetést Jenson Button jelentette, az angol a csapat rossz döntése miatt kimaradt az utolsó hajrából, csak a 13. idővel zárt. Előtte Sebastien Buemi, Kobajasi Kamui, mögötte Barrichello, Sutil, Maldonado és Kovalainen búcsúzott a Q2 végén.
A Q3-at már száraz gumikkal kezdték a pilóták, de még nem volt könnyű dolguk, Felipe Massa a felvezető körén a kavicságyban is járt. Bár az ég egyre sötétebb lett, a gumik melegedésével és a pálya száradásával párhuzamosan meredeken javultak az idők, a pilóták ki sem menetek kereket cserélni, folyamatos volt a körözés. A kérdés az volt, ki nevet a végén.
Utolsó körén Hamilton az élre ugrott, de közvetlenül a mögötte érkező Sebastian Vettel szokása szerint még jobbat tudott, megszerezte a pole-t, idén kilencedik alkalommal. A harmadik Webber, a negyedik Massa lett. Nico Rosberg 5. ideje nem volt rossz a Mercedestől, de még szebb a Toro Rossó-s Jaime Alguersuari 6. és a Nick Heidfeld helyére beültetett Bruno Senna kiváló 7. helye – Vitalij Petrov a 9. helyen zárt a másik Renault-val.
Fernando Alonso csak a 8. lett, a top10-et a sauberes Sergio Perez zárta.
Az igen izgalmasnak ígérkező 2011-es Belga Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.
Belga Nagydíj, időmérő edzés, Spa-Francorchamps, 2011.08.27.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:48.298
- 22
- 2
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:48.730
- 21
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:49.376
- 23
- 4
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:50.256
- 21
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:50.552
- 23
- 6
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:50.773
- 24
- 7
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- 1:51.121
- 24
- 8
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:51.251
- 22
- 9
- Sergio Perez
- Sauber
- 1:51.374
- 24
- 10
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- 1:52.303
- 23
- 11
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 2:04.692
- 18
- 12
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- 2:04.757
- 18
- 13
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 2:05.150
- 15
- 14
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- 2:07.349
- 17
- 15
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 2:07.777
- 12
- 16
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- 2:08.106
- 17
- 17
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- 2:08.354
- 15
- 18
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- 2:07.758
- 8
- 19
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- 2:08.773
- 8
- 20
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- 2:09.566
- 9
- 21
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- 2:11.601
- 9
- 22
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- 2:11.616
- 9
- 23
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- 2:13.007
- 9
- 24
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- nincs ideje
- 1