Míg a Ferrari a lágy és a szuperlágy gumikkal jól megy és ment, a csapat autói az idény első felében nagyon küszködtek a kemény és a később érkező közepes keverékű abroncsok felmelegítésével. Az utóbbi probléma a Brit Nagydíjra megoldódni látszódott, de a hétvégi Belga Nagydíjon visszatért.

Maranellóban kellemetlen meglepetést okozott a visszalépés, a csapatfőnök szerint megint meg kell vizsgálni a kérdést.

„Láttuk, hogy Vettel nagyon-nagyon jól ment a keményebb gumikon is, szóval arra koncentrálunk, hogy megtaláljuk, hol és mikor tudtunk lépést tartani velük. Kár, hogy megint ez történt, mert szerintem Fernando igazán jól versenyzett, végig támadott. Sajnos nem lehetünk elégedettek az eredménnyel, ahogy azzal sem, hogy a gumik nem működnek a megfelelő hőmérsékleten, és így nem tudjuk hozni a tempót, amire képesek lehetnénk. A jövő év tekintetében ez az egyik legfőbb feladatunk” – magyarázta Stefano Domenicali.

A Ferrari a Belga Nagydíjra egy korábbi hátsó felfüggesztési konstrukcióhoz tért vissza, de a főnök nem biztos benne, hogy emiatt történt a formaromlás.

„Igazán nem tudom. Igen, azzal a meggyőződéssel jöttünk a versenyre, hogy nincs gond. Azt nem tudom, hogy végül ez okozta-e a problémát, a fő gond ugyanis az hogy a gumik nem működnek a megfelelő hőmérsékleten, ettől szenvedünk. Ez nem csak a felfüggesztéstől függ. Nagyon sok tényező befolyásolja, tényleg jó lenne átlátni, mert az azt jelentené, hogy sikerült megoldanunk a problémát. Teljes gőzzel ezen kell dolgoznunk.”