A Williams tavasszal döntött úgy, hogy a csapat részvényeinek 24 százalékát – az egyik alapító, Patrick Head részét – piacra dobja a frankfurti értéktőzsdén.
A papírok nem is kezdtek túl erősen, de mostanra már drasztikusan vesztettek értékükből: az F1 gazdasági-politikai hátterének szakértője, Christian Sylt megnézte, hogy is állnak a Williams részvényei, és megállapította, hogy az elmúlt hat hónapban összesen 38,5 százalékot gyengültek.
Az értékcsökkenésbe biztosan belejátszott az újabb európai pénzügyi krízis, de az ok elsősorban a csapat siralmas szereplése lehet: a Williams több mint harmincéves története során soha nem teljesített olyan gyengén mint 2011-ben, 12 futam után mindössze 5 pontocskájuk van. Nem csoda, hogy nem kapkodnak értük.
Ami még aggasztóbb lehet, hogy a pocsék idény a jövőt is meghatározza, hiszen ki akarna egy vesztes csapatban tulajdonrészt, melyik szponzor számára lehet vonzó egy olyan alakulat, amely csak a 2010-es újoncokat tudja verni. A csapat volt marketingfőnöke is így látja.
„A Williams részvényeinek pocsék helyzete egy reménytelen és nem egy magabiztos csapatot mutat, pedig az önbizalom kulcsfontosságú, amikor valaki pénzt szeretne a szponzoroktól” – mondta Scott Garrett.
A grove-i alakulat piacképtelensége mellett az eredmények közvetlenül is húsba vágóak a Williams számára, ugyanis a gyakorlatilag csak a versenyzésből élő csapat fő bevételi forrása az év végén szétosztott F1-es nyereség, ez pedig igen sovány lesz, ha kilencedikként végeznek a konstruktőri bajnokságban. Míg a 2010-es 6. helyért a Williams hozzávetőleg 59 millió dollárt kapott, ha idén ott végeznek, ahol most állnak, ez csak körülbelül 17 millió lesz, írja Sylt a Sunday Telegraph-ban megjelent cikkében.