A nagy erőhatások ellenére a Pirelli a közepes és a lágy keveréket veti be Monzában, ezek a gyártó véleménye szerint ideálisak a nagysebességű pályára és a csapatoknak is adnak taktikázási lehetőséget. Eddig hat győzelmet aratott a Pirelli Monzában, mindet az 1950-es években, azóta jelentősen átalakították a pályát.
Nehéz megtalálni az ideális beállításokat és fékpontokat, a csapatok a szezon legalacsonyabb leszorítóerejével mennek. Spához képest átlagban 15 százalékkal csökken a leszorítóerő, mely természetesen a gumikra is hatással van, jobban csúszkálnak. „Monza természetesen nagyon fontos verseny számunkra, technikai és vállalati szempontból is” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. „Mindannyian alig várjuk, hogy hazai pályán versenyezhessünk, a szezon kulcsfontosságú szakaszához érkezve.”
„Egy olyan gyors pályán, mint amilyen a monzai, döntő lehet a gumistratégia, pláne, hogy egy kiállás során sok időt lehet elvesztegetni a padlógázon száguldó riválisokkal szemben. Körülbelül egy másodperces különbségre számítunk a közepes és lágy gumi között, de csak a szabadedzések után tudjuk majd biztosan. Nagy kihívás előtt állunk, mint mindig, bízunk benne, hogy otthon tudunk bizonyítani a legjobb olasz technológiával.”