A versenyen szerencsére végül nem lett baj, és az is kiderült, hogy a szemcsésedést-hólyagosodást az okozta, hogy egyes csapatok eltértek a Pirelli által ajánlott, a kerekeket dőlésszögére vonatkozó értékétől, így az abroncsok sokkal jobban felmelegedtek a kelleténél. A gumiszállító a spái pályára legfeljebb 4 fokot javasolt, míg a Red Bull állítólag 4,3 fokos beállítással próbálkozott, ez „ette meg” a gumikat.
A hétvégi Olasz Nagydíjra a Pirelli maximum 3,75 fokos dőlésszöget ajánl, a szállítónál remélik, hogy tartják is magukat ehhez a csapatok.
„Egy kicsit csökkentett értéket adtunk meg, óvatosabbak vagyunk. Az adataink alapján Monza hasonlóan kemény lehet a gumik számára, mint Spa volt. Azonban az előrejelzések szerint most lesz lehetőség a száraz pályás gyakorlásra, a csökkentett értékkel pedig minden rendben lehet majd” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az Autosportnak.
A pirellis vezető hangsúlyozta, hogy a spái minibalhé ellenére ezután is csak tanácsot, irányelvet adnak a csapatoknak, nem kötelező hallgatni rájuk, de úgy véli, hogy Belgiumban inkább a végig vizes szabadedzések jelentették a problémát, más esetben a csapatok is belátták volna a gumiszállító igazát.
„Most is csak előzetes javaslatot teszünk, ez nem változott. Ha gyakorlatiasan nézzük, száraz körülmények közti edzések mellett biztosan másképp alakultak volna a dolgok, most mindannyian tanultunk ebből.”
„A csapatok minden bizonnyal sok versenyhétvégén feszegetik a határokat, ez így normális, de amikor problémákba ütköznek, akkor módosítanak a beállításokon. Belgiumban senki nem látta előre, mi lesz, mert az edzéseken végig esett. Ez számunkra és a Red Bull számára sem jött jól, de vita nincs köztünk emiatt” – magyarázta Hembery, hozzátéve, hogy nem csak a címvédő csapatról van szó.
„Minden csapatot érint ez a dolog. Mindannyiukat arra kérjük, hogy kövessék az ajánlásunkat, valószínűleg csak azért került a reflektorfénybe a Red Bull, mert ők nyertek. De minden csapattal tisztázni akartunk bizonyos dolgokat, mostanra beszéltünk az érintettekkel, megoldottuk.”
Az interjúban a Pirelli-főnök jelezte, hogy egyelőre nem kívánnak eltérni az ajánlási rendszerüktől, de részükről az is rendben lenne, ha a jövőben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztonsági megfontolásokból kötelezővé tenné a gumiszállító által ajánlott beállítási értékeket.