A Forma-1-ben 2014-ben 1,6 literes turbós V6-os motorok váltják majd a ma használt 2,4 literes V8-asokat. Az eredeti terv szerint már 2013-ban jött volna a motorreform, méghozzá négyhengeres 1,6-osokkal, de ezt a gyártók elgáncsolták.
Míg a Forma-1-ben érdekelt motorszállítók elégedettek a V6-osokkal elért kompromisszummal, az F1-nek otthont adó versenyhelyszínek továbbra is lázonganak, ugyanis szerintük a korábbinál kisebb és a 18 helyett csak maximálisan 15 ezres fordulaton dolgozó motorok túl halkak lesznek, kiölik az F1 igazi hangját, emiatt pedig nem lesznek nézők a pályákon.
A pályák „szóvivőjének” megválasztott melbourne-i főnök, Ron Walker már a nyár elején jelezte, hogy akár arra is hajlandóak, hogy az F1 ejtsék és helyette az amerikai IndyCart hívják meg, és úgy tűnik, továbbra is kitartanak az egyébként elég nagy blöffnek látszó kijelentés mellett, írja a Pitpass.com.
Walker a pályák nevében a Ferrarit és a Red Bullt is levélben kérte, hogy lobbizzanak a 18 ezres fordulat megtartása mellett. Az ausztrál szerint az FIA Motorsport Világtanácsa szeptember 21-én tárgyal a 2014-es motorszabályokról, akkor dől el, marad-e az F1 vagy szólnak az IndyCarnak.
„Egyetlen dollárba sem kerülne a fordulatszám 18 ezerre való emelése. A pályák teljes egységben állnak ebben a kérdésben, nem hajlunk meg. A versenyszervezők nyomatékosan kérik a Motorsport Világtanácsot, hogy igen komolyan fontolja meg az álláspontját, ne tegye tönkre az F1 imázsát és ma ismert hangját, azaz emelje fel a fordulatszámot 18 ezerre! Meg kell érteniük, hogy a pályák nem hajlandók elfogadni 18 ezer alatti motorokat, a zöld kalandozás helyett a szervezők jegyeladásaira kellene inkább gondolniuk” – magyarázta Walker.
A pályák valószínűtlen fenyegetésének az ad némi súlyt, hogy a hétvégén Monzába utazott az IndyCar vezérigazgatója, Randy Bernard, aki korábban egyébként sosem járt még F1-es futamon. Bernard az Olasz Nagydíjon állítólag a Ferrari-főnök, Stefano Domenicali vendége, de úgy tudni, az elmúlt időszakban minden Forma-1-es csapatfőnökkel tárgyalt már.