Óriási csatával indult a verseny, a rajtnál Sebastian Vettel egy kicsit lassan kezdett, Lewis Hamilton mellé ért, Fernando Alonso pedig egészen a szélre húzódva ugrott melléjük, az első kanyarra pedig eléjük is került. Vettel a másodiknak sorolt be.
Hátrébb komoly balesetet hozott a start, Vitantonio Liuzzi a fűre szorult, megcsúszott, és torpedóként száguldott be az első sikánba, ahol elkaszálta Vitalij Petrovot és Nico Rosberget, majd a bedugult kanyarban többen is összetorlódtak, Kobajasi Kamui, Rubens Barrichello és Bruno Senna is bokszlátogatásra kényszerült. Természetesen beküldték a biztonsági autót.
A verseny a 4. körben indult újra. Alonso és Vettel jól csípte el a repülőrajtot, Hamilton viszont nem kapta el a ritmust, a célegyenesben Michael Schumacher meg is előzte, a 3. helyre lépett előre. Mögöttük Massa, Button, Webber, di Resta, Maldonado és Perez sorakozott a pontszerző helyeken.
A következő kör elején Webber ütközött Massával az első sikánban, letört a szárnya, a brazil megforgott. Előrébb Vettel a füvet érintve igen agresszíven előzte meg Alonsót, visszavette a vezetést. Webber a Parabolicában a falban kötött ki a sérült, irányíthatatlan Red Bull-lal, ugyanis az első szárny az orr alá szorult.
Vettel jól húzott el, Alonso, Schumacher és Hamilton egymás nyakán volt, a mclarenes folyamatosan próbálta támadni a hétszeres bajnokot. Mögöttük Button, Maldonado, Perez, a visszakapaszkodó Massa, di Resta, és Alguersuari jelentette a top10-et.
Sok környi próbálkozás után Hamilton a 13. kör kezdetén előzte meg Schumachert, de a német azonnal visszavette a helyet. A McLaren végsebessége egyszerűen nem ért fel a Mercedesével. Schumacher, Hamilton és Button egy bolyban kergette egymást, folyamatos volt a csata.
Button a 16. körben ment el egy előzési kísérletet elhibázó csapattársa mellett, majd a németet is maga mögé utasította pár kanyarral később. Schumi ki is állt friss gumikért., Button két körrel később követte, majd Hamilton is jött, a csere után a mercedeses mögé ért vissza, újrakezdődött a párbaj.
A 20-22. körre Alonso és Vettel és Massa is letudta a kerékcseréjét, a pontszerző helyeken ezután a címvédő, a ferraris spanyol, Button, Schumacher, Hamilton, a még kiváró Perez, Massa, di Resta, Alguersuari és Maldonado állt. Button közben sorra futotta a leggyorsabb köröket, egyre inkább felzárkózott Alonsóra.
Hamilton végül a 27. körben az Ascarira vezető egyenesen fűzte át magát Schumacheren. Massa ekkorra a a 6. helyig lépett előre, egykori csapattársa mögött 13 másodperccel haladt.
A 34. körben Rubens Barrichello ügyetlenkedett igen csúnyán, előbb az őt leköröző Alonsót nem engedte el túl simán, majd a bokszbejáratnál kacsázott Button előtt, sok időt elvett a szintén kerékcserére érkező angoltól. Egy körrel később Alonso és Hamilton, majd Vettel is kereket cserélt, mindannyian megkapták az utolsó etapos közepes keverékű abroncsaikat.
A címvédő előnye biztos volt, de hátrébb nyitott volt a küzdelem, Button meg is előzte Alonsót, fellépett a virtuális 2. helyre – a valóságban még a kerékcserére váró Schumacher állt ott. Miután ő és végül Massa is kiállt és a közepes keverékre váltott, a pontszerző helyeken Vettel, Button, Alonso, Hamilton, Schumacher, Massa, Alguersuari, di Resta, Buemi és Senna sorakozott. A brazil öt körrel vége előtt vettel a pozíciót a svájcitól.
Lewis Hamilton az utolsó körre érte utol teljesen Fernando Alonsót, az angol a dobogóra hajtott, de a Parabolciában hibázott egy hajszálnyit, ami elég volt ahhoz, hogy a spanyol beérjen a célba a 3. helyen.
Vettel a győzelmével tovább növelte már amúgy behozhatatlan előnyét a bajnokságban, míg mögötte megint „rossz sorrendben” szereztek pontot a riválisok, a cím sorsa így már tényleg eldőlt. Button megint ragyogó versenyt futott, Alonso a Ferrarival megtette, amit lehetett a tifosók kedvéért.
Michael Schumacher ugyan csak 5. lett, de visszatérése óta egyik legjobb versenyét futotta. Dicsértet érdemel a Toro Rosso is, főképp Alguersuari, aki megint a 18. rajthelyről hozott sok pontot, Bruno Senna pedig megszerezte első F1-es pontjait, szépen javított a spái baki után.
A Forma-1-es világbajnokság az európai szakasz lezárulta után két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik.
Olasz Nagydíj, Monza, 2011.09.11.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:20:46.172
- 53
- 2
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 9.590
- 53
- 3
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 16.909
- 53
- 4
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 17.471
- 53
- 5
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 32.677
- 53
- 6
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 42.993
- 53
- 7
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 52
- 8
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 52
- 9
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- + 1 kör
- 52
- 10
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 52
- 11
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 52
- 12
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 52
- 13
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 1 kör
- 52
- 14
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 2 kör
- 51
- 15
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör
- 51
- 16
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- kiesett
- 39
- 17
- Sergio Perez
- Sauber
- kiesett
- 33
- 18
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- kiesett
- 22
- 19
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- kiesett
- 10
- 20
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- kiesett
- 5
- 21
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- kiesett
- 2
- 22
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- kiesett
- 0
- 23
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- kiesett
- 0
- 24
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- kiesett
- 0
- Legjobb kör: 1:26.187 Lewis Hamilton