Nehéz verseny előtt áll a Forma-1-es mezőny: nem elég, hogy a szingapúri nagyrészt utcai pálya, még villanyfény is nehezíti a pilóták dolgát. Kifejezetten huplis a versenyvonal, felfestések és csatornafedelek zavarnak be, a tetejébe pedig van egy kis épített szakasz is, ahol teljesen sima az aszfalt. De nemcsak emiatt nehéz beállítani az autókat, hanem azért is, mert Szingapúrban a többi pályával ellentétben nem emelkedik a levegő és aszfalt hőmérséklete az időmérő és a verseny alatt, csökkenésre kell felkészülniük a mérnököknek.
Valencia (24) után Szingapúrban van a legtöbb kanyar (23), Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója izgalmas taktikázást vár. „Szingapúr egyedi és különleges helyszíne a versenynaptárnak” – fejtegette Hembery. „Mivel a körülmények speciálisak, a csapatok számára nehéz az ideális beállítások megtalálása, de előttünk is az év egyik legnagyobb kihívása áll.”
„Ezen a hétvégén a gumik ugyanolyan keményen fognak dolgozni, mint a pilóták. Sok versenyző azt mondja, hogy a szingapúri még a monacóinál is megterhelőbb verseny. Ahogy láthattuk már idén, különösen Kanadában, a lágy-szuperlágy kombináció számtalan lehetőség kipróbálására ad lehetőséget a csapatok számára.”
„Várakozásaink szerint a szuperlágy abroncsok jelentős teljesítményelőnyt jelentenek majd. A szabadedzések kulcsfontosságúak lesznek abból a szempontból, hogy a csapatok pontosan tudják, mit tudnak kihozni a gumikból.”