Nem keres új motorszállító partnert a McLaren, annak ellenére sem, hogy 2014-től teljesen új motorok érkeznek a Forma-1-be. A jelenlegi 2,4 literes, V8-as egységeket 1,6 literes turbós V6-osok váltják, új energiavisszanyerő-rendszerek jelennek meg, amelyek jelentősen befolyásolják majd a fejlesztési munkát.

A McLaren legnagyobb riválisai gyári motorokkal dolgozhatnak – bár a Red Bullra a megállapítás csak félig igaz. A világbajnoki címvédő azonban már jó előre meghosszabbította újabb öt évvel 2012-ben lejáró szerződését a Renault-val, pontosan abból a célból kifolyólag, hogy az új szabályoknak megfelelő motort a lehető legszorosabb együttműködés keretén belül fejlessze ki a két cég. A Ferrari házon belül, Maranellóban fejleszti motorjait, és a Mercedesnek is saját motorközpontja van Brixworthben.

A McLaren szerződése 2015-ig szól a Mercedesszel, korábbi hírek szerint a csapat fontolgatta, hogy másik partnert keres még 2014 előtt. Felmerült az is, hogy a McLaren esetleg saját motorfejlesztő részleget alapít a specialista Ricardóval közösen, Jonathan Neale ügyvezető igazgató szerint azonban az istálló kitart a Mercedes mellett.

„Nem fogok a szerződéses feltételekről beszélni, de kőkemény garanciát adhatok arra vonatkozóan, hogy a Mercedesszel közösen szeretnénk végigcsinálni a két motorgeneráció közötti váltást” – nyilatkozta Neale. „A Mercedes a motorszállító partnerünk, szeretünk együtt dolgozni velük és ez a feltett szándékunk a következő néhány évben is.”

„Hibás az a feltételezés, hogy nem dolgozunk együtt szorosan a Mercedesszel. Jól ismerjük a brixworthi srácokat és kiváló közös csapatot alkotunk. A mi feladatunk, ahogy az övék is, hogy a Mercedesé legyen a legjobb motor és a lehető legjobb felkészülés 2014-re. Nem érzem, hogy bármilyen szempontból hátrányban lennénk.”