A Forma-1-ben a nagydíjak versenytávja 305 km, pontosabban annyi kör, amennyi után ezt átlépi a vezető pilóta, időben meghatározva pedig két óra.
Ez a Szingapúri Nagydíjon ez 61 kört jelent az 5073 méteres Marina Bay pályán, azonban ez a táv a helyszín kanyargós, lassú jellege és a mindig „beszálló” biztonsági autó miatt már közelíti a kétórás limitet, tavaly Fernando Alonso például 1 óra 57 perc 57 másodperces idővel nyert.
A versenyzők gyakorlatilag egybehangzóan azt állítják, hogy az év egyik legnehezebb futama ez számukra, hiszen a naptár második legtöbb kanyarja (23, Valenciában 24 van) mellett a közeli falak, a lámpafény, a hőség és a mindig magas páratartalom még nekik is sok. Jenson Button szívesen rövidítene.
„Nagyon kemény futam, mert hosszú, az idény leghosszabbja, általában két óra. Nagyon fárasztó fejben, mert lassú, és Monacóhoz hasonlóan közel vannak a falak, az aszfalt huplis, sötét is van, szóval nagyon megterhelő a pilóták számára. Tényleg nagyon-nagyon nehéznek érezzük, a verseny után egészen végünk van” – magyarázta a Sporting Life-nak.
„Szerintem ez az egyik olyan futam, amelyik már túl hosszú, amit meg kellene rövidíteni. Erőnlétileg mindent megteszünk, de a bukkanókra nem lehet edzeni, nagyon kemény. Én sokat tréningezek előtte meleg környezetben. Idén Japánba mentem, ahol jelenleg nagy a páratartalom, ez tökéletes Szingapúr előtt.”
A bevezetőben említett szabály alól jelenleg egyetlen verseny jelent csak kivételt a versenynaptárban: a Szingapúrnál is lassabb és kanyargósabb Monacóban a mezőnynek csak 260 km-t kell teljesítenie – 305-nél már amúgy is túllépnék a két órát.