A Szingapúri Nagydíjat 2008 óta rendezik meg, és az eddigi három futamon mindig szerepet kapott a biztonsági autó, a csak tavaly bemutatkozott Korea mellett ez a helyszín az egyetlen, amely ilyen szempontból 100 százalékos rátát tudhat magáénak az elmúlt tíz évben.
A fenti statisztika kapcsán a Szingapúri Nagydíj előtt a Mercedesnél összeszedtek néhány adatot és érdekességet a safety carról.
Ahogy már a bevezetőben is szerepelt, az eddig egyetlen versenyt tartott koreai pálya mellett az elmúlt évtizedben csak a szingapúri utcai pályán kapott minden futamon szerepet az ezüst Mercedes, három nagydíjon összesen ötször gurult ki.
Ami még érdekesebb, hogy a három futamot összesítve a biztonsági autó sofőrje, Bernd Mayländer a harmadik a versenyben vezetett körök számát tekintve a maga 20-as adatával, csak a 2008-as és 2010-es győztes, Fernando Alonso (93 kör) és a 2009-es nyerő, Lewis Hamilton (57 kör) töltött többet a mezőny élén.
A legutóbbi tíz futam alapján egyébként Szingapúr és Korea után a safety car szereplésére Brazíliában, Monacóban és Kanadában van a legnagyobb esély, a múlt adati szerint 70 %-kal lehet számolni.
Az idei 13 futam alatt eddig négyen kapott szerepet a biztonsági autó: Monacóban, Kanadában, és a legutóbbi két versenyen, azaz Belgiumban és Olaszországban – összesen kilenc alkalommal. Tavaly az első 13 verseny után ugyanez a statisztika hét futamon 12 bevetést mutatott, azaz jelentősen csökkent az arány, ami meglepő az előzések és előzési kísérletek drasztikus megszaporodásának tükrében. 2011-ben az első öt versenyen végig a bokszutcában maradt az ezüst Merci, ilyenre utoljára 2004-ben volt példa.
Az idei kilenc „fellépése” során a biztonsági autó 49 kört, 218,3 km-t vezetett. Ennek nagy része, öt jelenés a Kanadai Nagydíjon volt, ahol Mayländer a teljes versenytáv közel felét, 45,7 %-át töltötte az élen. Az elmúlt tíz évben ez a rekord; a második ebben a tekintetben a tavalyi Koreai Nagydíj 26 körrel, 146 km-rel, míg a harmadik a 2007-es Japán Nagydíj szintén 26 körrel, de csak 119 km-rel.
A 2001-es szezon kezdete óta a safety car 510 körön kis híján 2500 km-t vezette a mezőnyt, 75 futamon összesen 117-szer lépett pályára. A legtöbbször 2010-ben volt dolga, amikor 12 nagydíjon összesen 21-szer küldték be, 87 kört ment, az év teljes versenytávjának 7,8 %-án vezetett.
A legkevesebbszer 2001-ben és 2002-ben volt rá szükség, mindkét idényben ötször került elő versenyen az „SC” feliratú tábla. 2001-ben a teljes versenytáv 2,6 %-át, 2002-ben 2,3 %-át teljesítette az ezüst Mercedes, míg az évtized átlaga 4,2 százalék.
Idén ez az arány eddig 5,5 százalék, de ha rendkívülinek tekinthető Kanadai Nagydíjat nem vesszük figyelembe, rögtön egy másik szélsőértéket kapunk, Montreal nélkül mindössze a táv 2 %-án szerepelt a safety car.