F1: Hamilton az élen a csonka edzésen 1
Mivel a versenyhétvége betétrendezvényeként szereplő Porsche-márkakupa edzésén a 3-as és 14-es kanyarban meglazultak a műanyag kerékvetők a szingapúri utcai pályán, az elhúzódó javítások és ellenőrzések miatt az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting 90 percesről 60 percesre rövidítette az első szabadedzést.

Bár az említett kanyarokban ideiglenesen leszerelték a kerékvetőket, az edzés vége felé hasonló probléma adódott újra: bő nyolc perccel a vége előtt a 7-es kanyarban „mászott ki” a helyéről egy rögzítőcsavar, a marshallok pár perces piros zászlós megszakítás alatt javították a hibát.  

A jó 50 percre kurtított edzésen  a csapatok sietősen próbálgatták az új aerodinamikai elemeket és a gumik viselkedését, nem mindenki hajtott a gyors köridőkre, ezért a végeredmény a szokaásosnál is kevésbé mérvadó.

Mire leszállt a sötétség, az első helyért a mclarenes Lewis Hamilton és a Red Bull-os Sebastian Vettel „párbajozott”, végül az előbbi jelentős fölénnyel „nyert”, egyedül a címvédő került maradt hozzá képest fél másodpercen belül – mindez úgy, hogy Hamilton egy kis gumikvarodás miatt nem is járt a pályán az utolsó percekben.

A top10-be befért mindkét McLaren, Red Bull, Ferrari és Mercedes, az utóbbi csapatot azonban a „féltestvér”, a Force India megszorongatta, Adrian Sutil és Paul di Resta a gyáriak tempóját tudta.

A Renault a várakozásainak megfelelően gyengén szerepelt.

A tavaly a versenyen tüzet oltó Heikki Kovalainennek ezen a hétvégén már az első edzésen jutottak forró pillanatok, a finn Lotusán a fékek kaptak lángokra, de ezúttal nem ő maga, hanem a pályafelügyelők oltották el őket.

Amellett, hogy többen is megpördültek itt-ott, megjárták a kanyarok bukótereit, a Red Bull-os Mark Webber és a virgines Timo Glock ütközött is, amikor az ausztrál megpróbálta megelőzni a németet, de a baleset nem volt túl komoly, csak az RB7-es első szárnya sérült meg.

Szingapúri Nagydíj, 1. szabadedzés, Marina Bay, 2011.09.23.