Sebastian Vettel jól eljött a pole-ból, a szokás szerint botlósan induló Mark Webbert Jenson Button és Fernando Alonso is lerajtolta. Az ausztrál mögött Massa haladt – Nico Rosberg kanyarlevágással keveredett az 5. helyre a brazil elé, de gyorsan visszaadta a pozíciót, 6. volt az első kör végén. Michael Schumacher, a startnál Vettel mögött beszoruló Lewis Hamilton, Adrian Sutil és Paul di Resta állt még a pontszerző helyeken.
Hamilton ezúttal nem akarta Monzát ismételni, a 4. körben a DRS-zónában megelőzte Schumachert, majd egy körrel később ugyanott Rosberget is. Vettel ezalatt már látványos előnyt épített ki. Webber a 10. körben verekedte át magát Alonsón, miután a spanyolnak elkoptak a gumijai, ment is cserélni, lágyra váltott. Rosberg már egy körrel korábban megtette ugyanezt.
Massa és Hamilton a 12. körben járt kint, de míg a brazil csapattársához hasonlóan lágy gumit kapott, a mclarenes szuperlágyat, így rögtön támadni is kezdett. A vége baleset is lett, az előzési zóna végén hátulról ráfordult a Ferrarira – Massa jobb hátsó defektet kapott, Hamiltonnak az első szárnya tört el. Bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott az angol.
A 15. körre Vettel és Button is letudta az első cseréjét, a pontszerző helyeken így a címvédő, a mclarenes, a hosszú etapon lévő di Resta, Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher, Sutil és a két sauberes, Sergio Perez és Kobajasi Kamui állt.
Di Resta az élmenőkhöz képest lassú volt, de jól tartotta magát, a 20. körig bírta, a többséggel ellentétben kétkiállásos stratégiára játszott. A kerékcseréje után a 8. helyre ért vissza.
A 24. körben Rosberg kezdte a második kiállási hullámot, majd keményen üldözte Sutilt, aki nem sokkal korábban elengedte a jobb stratégián lévő csapattársát, di Restát. Sutil és Rosberg csatájában a mercedeses hibázott, megcsúszott, Sergio Perez megelőzte. A célegyenes után Rosberg visszatámadott, kilökte a mexikóit, két kanyarral később pedig Schumacher próbálta előzni a ritmust vesztett Saubert, de ráfutott és a falnak ment.
A safety car pont a verseny félidejében, a 30. körre jött be. A 34. körre távozó biztonsági autót követő újrarajtolásnál Vettel lazán megőrizte a vezetést, hiszen mögötte lekörözött pilóták tartották fel a második Buttont.
Alonso és Webber is hasonló cipőben járt, de az ausztrál kihasználta a tömörülést, egy szemfüles húzással elvette a 3. helyet a ferraristól. Mögöttük di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton, Perez és Massa volt a pontszerző helyeken, de a lekörözöttek mindenkinek gondot jelentettek.
Miután kikeveredtek a lekörözöttek sűrűjéből, Hamilton előbb Sutilt, Rosberget és di Restát is megelőzte, az 5. helyre kapaszkodott, a szuperlágy gumi segítette, de a többiekhez képest pluszkiállást is jelentett későbbre.
Amint rendeződtek valamelyest a viszonyok, a versenybírók bokszutca-áthajtásos büntetést adtak Kobajasi Kamuinak, amiért az újrarajtolásnál figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, Rosberget és Perezt is vizsgálták, de a mercedeses nem kapott büntetést.
A 48-50. körben di Restán kívül az élmezőny minden tagja kiállt az utolsó cseréjére. Vettelt ugyan majdnem elkaszálta Kovalainen a bokszutcában, de a vezetést biztosan megőrizte, mögötte Button, Webber, Alonso, di Resta volt az első öt. Hamilton a 8. helyre esett vissza a kiállás után, de gyorsan nekilátott az újabb felzárkózásnak – Sutilt és Rosberget is elkapta. Hiába volt jó stratégián a Force Indiá-s újonc, Hamilton di Restától elvette az 5. helyet.
Az utolsó hat körben Button kezdett óriási hajrába, hogy utolérje Vettelt, négy kör alatt közel tíz másodpercről négy alá szorította a hátrányát, de a lekörözendő pilóták miatt az ő lendülete is megtört, nem tudott már a címvédő közelébe kerülni.
Két körrel a vége előtt Sebastien Buemi vágta a falhoz az autót, míg az utolsó körén Vettelnek újabb bolyon kellett áthámoznia magát, de szerencsére nem akadt össze senkivel, így rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a Szingapúri Nagydíjat.
Button második helyének köszönhetően a Red Bull-os előnye „csak” 124 pont lett, a bajnoki cím megszerzése Japánra marad.
A harmadik Webber lett, a tavaly győztes, Alonso a 4. pozícióban ért be. Hamilton végül az 5. helyig kapaszkodott, di Resta a 6., Sutil a 8. helyet hozta a Force Indiának, Rosberget fogták közre. Az utolsó két pontszerző pozíció Massának és Pereznek jutott.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2011.09.25.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:59:06.757
- 61
- 2
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 1.737
- 61
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 29.279
- 61
- 4
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 55.449
- 61
- 5
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 1:07.766
- 61
- 6
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1:51.067
- 61
- 7
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 1 kör
- 60
- 8
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör
- 60
- 9
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 1 kör
- 60
- 10
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör
- 60
- 11
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 60
- 12
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1 kör
- 60
- 13
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1 kör
- 60
- 14
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 2 kör
- 59
- 15
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- + 2 kör
- 59
- 16
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 2 kör
- 59
- 17
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 2 kör
- 59
- 18
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör
- 59
- 19
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- + 4 kör
- 57
- 20
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 4 kör
- 57
- 21
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- + 5 kör
- 56
- 22
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- kiesett
- 47
- 23
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- kiesett
- 28
- 24
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- kiesett
- 9
- Legjobb kör: 1:48.454 Jenson Button