Sebastian Vettel jól eljött a pole-ból, a szokás szerint botlósan induló Mark Webbert Jenson Button és Fernando Alonso is lerajtolta. Az ausztrál mögött Massa haladt – Nico Rosberg kanyarlevágással keveredett az 5. helyre a brazil elé, de gyorsan visszaadta a pozíciót, 6. volt az első kör végén. Michael Schumacher, a startnál Vettel mögött beszoruló Lewis Hamilton, Adrian Sutil és Paul di Resta állt még a pontszerző helyeken.

Hamilton ezúttal nem akarta Monzát ismételni, a 4. körben a DRS-zónában megelőzte Schumachert, majd egy körrel később ugyanott Rosberget is. Vettel ezalatt már látványos előnyt épített ki. Webber a 10. körben verekedte át magát Alonsón, miután a spanyolnak elkoptak a gumijai, ment is cserélni, lágyra váltott. Rosberg már egy körrel korábban megtette ugyanezt.

Massa és Hamilton a 12. körben járt kint, de míg a brazil csapattársához hasonlóan lágy gumit kapott, a mclarenes szuperlágyat, így rögtön támadni is kezdett. A vége baleset is lett, az előzési zóna végén hátulról ráfordult a Ferrarira – Massa jobb hátsó defektet kapott, Hamiltonnak az első szárnya tört el. Bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott az angol.

A 15. körre Vettel és Button is letudta az első cseréjét, a pontszerző helyeken így a címvédő, a mclarenes, a hosszú etapon lévő di Resta, Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher, Sutil és a két sauberes, Sergio Perez és Kobajasi Kamui állt.

Di Resta az élmenőkhöz képest lassú volt, de jól tartotta magát, a 20. körig bírta, a többséggel ellentétben kétkiállásos stratégiára játszott. A kerékcseréje után a 8. helyre ért vissza.

A 24. körben Rosberg kezdte a második kiállási hullámot, majd keményen üldözte Sutilt, aki nem sokkal korábban elengedte a jobb stratégián lévő csapattársát, di Restát. Sutil és Rosberg csatájában a mercedeses hibázott, megcsúszott, Sergio Perez megelőzte. A célegyenes után Rosberg visszatámadott, kilökte a mexikóit, két kanyarral később pedig Schumacher próbálta előzni a ritmust vesztett Saubert, de ráfutott és a falnak ment.

A safety car pont a verseny félidejében, a 30. körre jött be. A 34. körre távozó biztonsági autót követő újrarajtolásnál Vettel lazán megőrizte a vezetést, hiszen mögötte lekörözött pilóták tartották fel a második Buttont.

Alonso és Webber is hasonló cipőben járt, de az ausztrál kihasználta a tömörülést, egy szemfüles húzással elvette a 3. helyet a ferraristól. Mögöttük di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton, Perez és Massa volt a pontszerző helyeken, de a lekörözöttek mindenkinek gondot jelentettek.

F1: Button miatt nem bajnok Vettel 1
F1: Button miatt nem bajnok Vettel 41


Miután kikeveredtek a lekörözöttek sűrűjéből, Hamilton előbb Sutilt, Rosberget és di Restát is megelőzte, az 5. helyre kapaszkodott, a szuperlágy gumi segítette, de a többiekhez képest pluszkiállást is jelentett későbbre.

Amint rendeződtek valamelyest a viszonyok, a versenybírók bokszutca-áthajtásos büntetést adtak Kobajasi Kamuinak, amiért az újrarajtolásnál figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, Rosberget és Perezt is vizsgálták, de a mercedeses nem kapott büntetést.

A 48-50. körben di Restán kívül az élmezőny minden tagja kiállt az utolsó cseréjére. Vettelt ugyan majdnem elkaszálta Kovalainen a bokszutcában, de a vezetést biztosan megőrizte, mögötte Button, Webber, Alonso, di Resta volt az első öt. Hamilton a 8. helyre esett vissza a kiállás után, de gyorsan nekilátott az újabb felzárkózásnak – Sutilt és Rosberget is elkapta. Hiába volt jó stratégián a Force Indiá-s újonc, Hamilton di Restától elvette az 5. helyet.

Az utolsó hat körben Button kezdett óriási hajrába, hogy utolérje Vettelt, négy kör alatt közel tíz másodpercről négy alá szorította a hátrányát, de a lekörözendő pilóták miatt az ő lendülete is megtört, nem tudott már a címvédő közelébe kerülni.

F1: Button miatt nem bajnok Vettel 42


Két körrel a vége előtt Sebastien Buemi vágta a falhoz az autót, míg az utolsó körén Vettelnek újabb bolyon kellett áthámoznia magát, de szerencsére nem akadt össze senkivel, így rajt-cél győzelmet aratva megnyerte a Szingapúri Nagydíjat.

Button második helyének köszönhetően a Red Bull-os előnye „csak” 124 pont lett, a bajnoki cím megszerzése Japánra marad.

A harmadik Webber lett, a tavaly győztes, Alonso a 4. pozícióban ért be. Hamilton végül az 5. helyig kapaszkodott, di Resta a 6., Sutil a 8. helyet hozta a Force Indiának, Rosberget fogták közre. Az utolsó két pontszerző pozíció Massának és Pereznek jutott.

Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2011.09.25.