Nagy újítással kezdte a 2011-es szezont a Renault, a csapat a riválisokkal ellentétben előrefelé vezetett kipufogót készített. Amennyire meglepte az ellenfeleket a radikális megoldással az istálló, magának is legalább annyi gondot okozott vele, James Allison technikai igazgató szerint éppen a kipufogó miatt ment el a 2011-es idény.

Allison szerint amellett, hogy az előrefelé vezetett kipufogó problémásnak bizonyult a lassú pályákon, fejleszteni sem volt könnyű. Németországban és Magyarországon ugyan megpróbált áttérni a hagyományos kipufogóra a Renault, ám a váltás technikai nehézségeket okozott, így a csapat a két rossz közül választva visszatért az eredeti koncepcióhoz.

„Amikor döntöttem az előrefelé vezetett kipufogóról, nagyon izgalmas koncepció volt, amely teljesítményben felülmúlta a hagyományosat is” – mondta Allison. „Úgy tűnt, hogy rengeteg potenciál van benne, ami akár futamgyőzelmekhez is segíthet minket. Aztán támadt egy-két nehézség.”

„Először is, a rendszer fejlesztése nagyon nehézkesnek bizonyult. Az indulás jól sikerült, de később sokkal nehezebbnek bizonyult növelni a teljesítményt, mint szerettük volna. Másrészt egyes pályákon gondunk támadt a leszorítóerővel, sokkal kisebb volt az autó tapadása, mint amire számítottunk. Különösen az olyan utcai pályák okoztak nehézségeket, mint amilyen a szingapúri is.”

Allison szerint a hátralévő versenyeken jobban szerepelhet a Renault, de a kipufogót csak 2012-re lehet teljesen kijavítani. „A hátralévő pályákon jók lehetünk. Szükségünk is van erre, mert a Force India már a nyakunkban liheg, szükségünk van a jó eredményekre, hogy előttük tudjunk maradni. A 2012-es autón már jó ideje dolgozunk, konzervatívabb megoldásra állunk vissza.”