A Mercedes GP a múlt pénteken jelentette be, hogy leszerződtette a Ferrari tavasszal leváltott, majd a nyáron elküldött technikai igazgatóját, Aldo Costát.
Az olasz igazolásával egy időben megerősítették, hogy visszatért a Brackleyben már korábban is dolgozó, de a Williamsnél, a Red Bullnál is megfordult, az elmúlt időszakban a HRT-nél tanácsokat adó Geoff Willis is.
Willis és Costa közvetlen felettese a Renault-tól elcsábított technikai igazgató, Bob Bell lesz, míg az élen természetesen a szintén a Ferrari egyik korábbi technikai főnöke, Ross Brawn áll. A sort Michael Schumacher egészíti ki.
Costa az olasz Gazzetta dello Sportnak nyilatkozva nem titkolta, hogy nagyon vonzó lehetőség számára, hogy korábbi ferraris munkatársaival együtt legyőzzék egykori munkaadójukat.
„Nagyon lelkes vagyok. A Mercedes a sikerre hajt, ez pedig egybevág az én ambícióimmal és alkatommal. Amikor júliusban végeztünk a Ferrarival, beszéltem Ross Brawnnal és Bob Bell-lel. Elég volt pár szót váltanom Ross-szal, máris egy hullámhosszon voltunk.”
„Miután távoztam a Ferraritól, jó néhány hétig nem akartam gondolkodni semmin, csak a magánügyeimmel foglalkoztam. Még az is eszembe jutott, hogy az autóversenyzésen kívül kezdek valamibe, de aztán a lehetőség, hogy a Mercedeshez hasonló nagy csapatnál dolgozzak, visszacsalogatott” – magyarázta az olasz.
„Főmérnök leszek, az autó tervezésével és fejlesztésével foglalkozó csapatot vezetem majd. Kizárólag tervezési munka, a pályára nem járok majd. Valahogy úgy, mint a Ferrarinál, még mielőtt technikai igazgató lettem.”
„Schumacherrel még nem beszéltem, de hamarosan fogok. Senki sem tudja úgy értelmezni az autót és a fejlesztéseket, mint ő. Alapvető fontosságú ember, és versenyzőként is nagyon hiszek benne.”
Bár a Ferrari lényegében rá hárította a felelősséget az elmúlt időszak viszonylagos sikertelensége miatt, Costa azt mondja, nem gondol rossz szívvel volt csapatára, de az ellenük való küzdelmet is nagyon várja.
„A vádakkal nem értek egyet. De így is szép emlékeim vannak a Ferrariról és minden csapattagról, miután nyolc konstruktőri és hat egyéni címet nyertünk együtt. A hosszú aszály után Schumacher első címe felemelő volt, és Räikkönené szintén. Legjobban Massa 2008-as, a célvonal után elveszett bajnokságát sajnálom, megérdemelte volna.”
„Előfordul ilyesmi az életben és a sportban” – mondta a Ferraritól való távozásról. „De a lelkesedés visszatér. Nagyon izgat az ötlet, hogy exferrarisokkal legyünk a Ferrari kihívói, bár a túloldalon sem ellenségek, hanem barátok vannak.”