A sisakok szemrése kisebb lesz és Szuzukában már minden sisakrostély felett ott lesz a felső találkozási pontot takaró elem is. A többek között golyóálló mellényekhez, az F1-ben pedig eddig a kerekek rögzítőhevederéhez használt Zylon nevű műanyagból készült takarócsík már Szingapúrban is ott volt 12 versenyző sisakján.
A német Auto Motor und Sport az újítás ténye mellett azonban problémákról is ír, állítólag egyes pilóták nem örülnek túlságosan. A lap szerint a sisakok 5 dekával nehezebbek az új elemmel, a kisebb szemrés rontja a kilátást, a Zylon-perem miatt pedig a rostélyra felvitt, a versenyzés közben számos alkalommal letépett fóliák felhelyezése és eltávolítása is nehezebbé vált.
A szponzorok egy része sem elégedett, ugyanis a biztonsági elem többet takar a sisak értékes homloki reklámfelületéből.