A Ferrari az idei – az elmúlt években nem először előforduló – gyenge idénykezdése és viszonylag versenyképtelen teljesítménye miatt átrendezi sorait, és ahogy már jó ideje hangsúlyozzák, 2012-re jóval innovatívabb tervekkel és fejlesztésekkel készülnek. A csapat hivatalos oldalán a tervezést vezető Nicolas Tombazis új hozzáállást, agresszív tervezést ígért.
„Remélem, hogy az eredmények önmagukért beszélnek majd, amikor bemutatjuk az új autót és még inkább, amikor teljesítjük az első pár futamot! Az elmúlt évek kudarcainak elemzése után új, agresszívebb megközelítést választottunk.”
„Rájöttünk, hogy egy kicsit konzervatívak voltunk, szűk keretekben gondolkodtunk a fejlesztés egyes területeiről. Szóval a jövő évre sokkal agresszívebb megközelítést választottunk az aerodinamikát illetően, ennek keretében pedig szorosabban együttműködünk az autó alapjait készítőkkel is. Ez talán megnehezíti az autó aspektusainak összehangolását, de több teret ad az aerodinamikai fejlesztésre.”
„Az új megközelítés másik pillére az, hogyan használjuk a szélcsatornát. Már nem csak a fejlesztésnél és aztán meglévő dolgok tökéletesítésénél használjuk, de minden egyes alkalommal kipróbálunk új elképzeléseket, amelyek esetleg nem jönnek be, de időnként érdekes eredményeket is hozhatnak.”
Tombazis elmondta, hogy már elsősorban 2012-re koncentrálnak, az autó fő elemei – a kasztni, a sebességváltó és a felfüggesztések – a gyártási fázisban járnak vagy igen rövidesen eljutnak oda. A fő munkaterület jelenleg az aerodinamikai jellemzők kialakítása, fejlesztése. A mérnök azt is megerősítette, hogy a maradék idei versenyeken sok mindent kipróbálnak, kísérletezni fognak.
„Miután egy ideje elfogadtuk, hogy az idei címeket nem szerezhetjük meg, a cél a jövő év lett. A szabályok nem változnak sokat a kipufogók kivételével, így a 150 Italia bizonyos részei mérvadóak maradnak, ezt szem előtt tartva kísérletezünk majd. Kipróbálhatunk például egy más megközelítéssel működő első szárnyat, igyekszünk minél többet megtudni. Persze bízunk benne, hogy az idei autónak is jót tesz majd!”
A tervező elárulta, hogy a 2012-es modell még magát a csapatfőnököt, Stefano Domenicalit is meglepte.
„Azt hiszem, külsőre eléggé különbözik az elődjétől, egy kicsit meghökkentő, így érezte Stefano Domenicali is, amikor először meglátta a modellt. Remélem, az eredmények terén is meghökkentő lesz! Nagy célokat tűztünk ki, amelyekhez tartani is akarjuk magunkat, szóval bizakodó vagyok!”