A Nemzetközi automobil Szövetség (FIA) idén kísérletezett már szimpla, dupla és két független zóna kijelölésével is, ahol a pilóták a versenyen használhatják a mozgatható szárnyat, a DRS-t. Szuzukában ezúttal szimpla szakasz mellett döntöttek.

A vasárnapi futamon a pilóták a rajt/célegyenesben próbálkozhatnak majd a DRS támogatta előzésekkel. A szárny nyitásának feltételét jelentő egy másodperc alatti követési távolságot az igen nehéz gyors balos 15-ös, ismertebb nevén a 130R után 70 méterrel mérik, az aktiválási pont pedig a célegyenes-ráfordító kijáratánál lesz.  

Szuzuka nem épp az előzési lehetőségeiről ismert, és a mostani döntéssel sem igazán teremtettek új lehetőséget, inkább csak további segítséget jelent majd a DRS az ideális helyen.

„Szuzukában elég nehéz előzni, de a Pirelliknek, a KERS-nek és a DRS-nek köszönhetően remélhetőleg jó versenyzést láthatunk majd” – mondta a mclarenes Jenson Button.