A névhasználat természetesen vitához vezetett, az ügy bíróságon is járt, de ott sem sikerült tiszta helyzetet teremteni.
A kisebbik Lotus alapító-főnöke, a maláj Tony Fernandes eredetileg azzal a céllal élesztette fel a Lotus nevet az F1-ben, hogy később átvegye az áttételesen maláj állami tulajdonban lévő autógyár irányítását is, de ez nem jött össze, így idén végül egy másik sportkocsi-gyárat, a Caterhamet vette meg.
Mivel a Team Lotus név használata így már csak ingyenreklámot jelent a rivális számára, Fernandesék jövőre a Team Caterham Air Asiára keresztelnék át az alakulatukat, míg a Group Lotus kidobhatná a már két éve nem gyári tulajdonban lévő Lotus Renault nevéből a francia gyártó nevét.
Az F1-ben természetesen szabad a csapatok névváltoztatása, de amikor egy konstruktőr nevet vált, onnantól új csapatként jegyzik és ezzel elesik az év végén osztott pénzektől, kivéve persze, ha sikerül megszereznie a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es bizottságának jóváhagyását és felmentését. A 26 tagú testületben a csapatok delegáltjai mellett az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone, az FIA-elnök Jean Todt valamint a pályák, a motorgyártók és a szponzorok képviselői ülnek, a kedvező döntéshez 18 szavazat kell.
Eddig úgy hírlett, hogy a csapatok már rábólintottak a két Lotus névváltoztatási szándékára, így a bizottsági jóváhagyás csak formaság lett volna, de az Autosport most arról tudósít, hogy mégsem ilyen sima az ügy. A brit szaklap információi szerint a Ferrari, a Sauber és a HRT tisztázni szeretné a helyzetet, formális, hivatalos tárgyalást akar. Állítólag nem tartják jónak a sportág szempontjából, ha a csapatok ilyen könnyen és gyakran váltogatják a neveiket.
„A névváltoztatások a Forma-1-es bizottság hatáskörébe tartoznak, úgy gondolom, ott kell megvitatnunk őket. Mást nem kívánunk mondani az ügyről” – nyilatkozta az Autosportnak az egyik ellenző, a Sauber főnökasszonya, Monisha Kaltenborn.