A háromszoros világbajnok már életében is dollármilliókkal segített a hátrányos helyzetű gyermekeken, míg az ügyet továbbvivő Ayrton Senna Intézetet fél évvel az autóversenyző halála után alapította nővére, Viviane Senna, aki egyben Bruno édesanyja is.
A Senna Tri elnevezésben a Tri az egykori pilóta három világbajnoki címére utal. Az utolsó, 1991-es győzelme éppen húsz éve volt, ez adja az apropóját, és ezt kívánja megünnepelni a mostani akció. Bruno a www.sennatri.com-on tette közzé a felhívást, amelyben a világ összes Ayton Senna-rajongóját képfeltöltésre buzdítja, amelyek aztán egy jelenleg még színtelen brazil lobogót fognak kiszínezni.
A zászló azt a képet kívánja felidézni, amikor Senna világbajnoki címeinek megszerzésekor a brazil lobogót is magával vitte a dobogóra. A kezdeményezésnek nem csak annyi a célja, hogy a rajongók viszontláthassák az arcképüket a Sao Paoló-i szezonzárón a zászlón, a Senna Intézet programját is népszerűsíteni kívánja. Az alapítvány keretein belül gondoskodnak többek között a szegény gyermekek étkeztetéséről, elhelyezéséről, ruházatáról és oktatásáról is.
A promóció részeként Senna a következő futamtól kezdve az év végéig egy speciális, a zászlót mintázó bukósisakot fog viselni.
„Szuzuka mindig is fontos szerepet játszott a nagybátyám világbajnoki csatáiban, így tökéletes helyszín a kampány indításához. Nekem is ez az egyik kedvenc pályám, öröm innen indítani a hazai versenyemig tartó akciót. Megtiszteltetés, hogy részt vehetek a programban és segíthetek, hogy megismertessük az emberekkel az alapítvány célját, ami főképp a rászoruló gyermekek oktatását tartja szem előtt. Remélem, hogy a következő másfél hónapban sok Senna-szurkoló fog csatlakozni a kampányhoz, hogy minél több arccal tölthessük meg brazil zászlót. A kiíráshoz a Facebookon, a Twitteren és az Orkuton keresztül csatlakozhatnak a rajongók” – magyarázta a pilóta.