„Hát, hidraulikai problémán volt. A csapat szólt, hogy (a felvezető körről) azonnal jöjjek be, és ne váltsak sebességet. Nem tudták megjavítani, a hidraulika mindig bonyolult ügy. Hosszú verseny lesz a holnapi, de egyáltalán nem adtam fel, egyértelműen lehetséges pontot hozni a mezőny végéből is. Nem lesz könnyű, de majd meglátjuk!” – mondta Rosberg.
A hétvégén jó formában lévő Schumacher a Q3-ban járt rosszul, a hatszoros szuzukai győztes a legvégére hagyta a gyors körét, azonban beszorult a felvezető körén sem udvariaskodó Lewis Hamilton mögé, és mire előbb Mark Webber, majd ő is átverekedte magát a McLarenen az utolsó sikánnál, már leintették a kvalifikációt, nem tudta elkezdeni a kört.
Az időmérő után Hamilton veszélyesnek bélyegezte Webber és Schumacher két oldalról történt előzését, de Schumi szerint a mclarenes bohóckodta el a dolgot.
„Szerencsére senki nem ment már ki – vagyis igazából Kobajasira gondolok -, hogy mért kört teljesítsen, mert akkor vagy egy másodperccel lemaradtam volna” – utalt a német arra, hogy az utolsó körben a sauberes japán és a renault-sok sem teljesítettek időt.
„Elég hülye helyzet volt, hogy az utolsó sikánnál mindenki olyan lassan ment. Láttam az időmet és tudtam, hogy javítani kellene, de egy másodperccel lemaradtam róla. Ott volt előttem Webber, neki meg Hamilton miatt kellett lassítania, mert ő is lassított. De hogy minek, arról fogalmam sincs. Utána meg kiszorított a fűre. De a lényeg, hogy az autóból sikerült mindent kihozni, ennek örülök” – magyarázta Schumacher.