A rajtnál nem történt nagyobb incidens vagy baleset, de a pole-ból induló Sebastian Vettel a kelleténél talán agresszívebben védekezett Jenson Button ellen, az angolt kíméletlenül és talán az illőnél több irányváltással tolta félre. Az esetet vizsgálták is, de a stewardok végül nem látták indokoltnak a büntetést.

Buttont meg is előzte Lewis Hamilton, mögöttük Massa, Alonso, Webber maradt a helyén, Michael Schumacher, Paul di Resta és Adrian Sutil lépett előrébb, miután Kobajasi Kamui beragadt a startnál. Az utolsó pontszerző helyen Vitalij Petrov maradt.

A 6. körben Alonso megelőzte Massát, a 8. körben pedig Button Hamiltont, akinek hirtelen fogytak el a gumijai. Cserélnie kellett, majd egy körrel később Vettel is ment a bokszba, utána Button, Alonso és Webber is kint járt a 11. körben.

Az első cserék után a sorrend Vettel, Button, Alonso Hamilton, Massa, Webber, Petrov, Schumacher, Perez, Sutil volt a pontszerző helyeken – a renault-s orosz hosszú első etapos stratégián volt. Egy darabig a top10-ben volt Sebastien Buemi is, de a svájci autójára rosszul került fel a bal első kerék a cserénél, így  félre kellett állnia, kiesett.

A 20. körben megindult a második kerékcsere-hullám. Vettel és Webber indított, Button a következő körben ment ki. A címvédő nagyon óvatos volt a kivezető körén, így a mclarenes elé tudott visszajönni, megszerezte a virtuális vezetést.

Szingapúr után újra összeakadt Massa és Hamilton, amikor a 22. körben a mclarenest megpróbálta megelőzni a brazil a bokszkiállását megelőzően a 130R és a sikán között. A Ferrariról leszakadt egy szárnydarab, és mivel a pálya egyik kritikus szakaszán volt, pár kör után úgy döntött a versenyigazgatóság, hogy a takarítás idejére beküldik a biztonsági autót.

A safety car nem jött jól az élmezőnynek, hiszen pár körrel korábban jártak kint, míg mások – például Schumacher – „ingyen” cserélhettek, a tetejébe pedig megint bekerült a két Virgin a sűrűjébe.

A biztonsági autó négy kör után, a 28. kör végén távozott, Button trükkösen, kivárva indította az újrarajtolást, összesűrített mindenkit maga mögött, de aztán ügyesen húzott el, nem adott esélyt Vettelnek a támadásra.

A pontszerzők sorrendje ekkor Button, Vettel, Alonso, Webber, Massa, Hamilton, Schumacher, Perez, di Resta és Petrov volt.

F1: Button elrontotta Vettel buliját 1
F1: Button elrontotta Vettel buliját 61


Az élmezőny harmadik cseréit Vettel nyitotta, amikor a 35. körben feltette a közepes keveréket. A címvédő nem túl szerencsés helyre, az utolsó pontszerző pozícióért küzdő Rosberg és Sutil mögé ért vissza. Nem is járt jól, mert Alonso később cserélt és a német elé tudott bejönni.

10 körrel a vége előtt Button vezetett, mögötte Alonso és az őt üldöző Vettel, majd Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Kobajasi és di Resta sorakozott a top10-ben. A pontszerző helyek végén és határán Kobajasi, Petrov, Rosberg és di Resta küzdött, több pozíciócsere is volt, miután a sauberes japán gumijai elkoptak.

Ahogy Szingapúrban Button, a futam utolsó köreire Alonso gyorsult be a vezető angolhoz képest, a ferraris egyre közelebb került hozzá, Vettel hátulról figyelte, hogy kié lesz a győzelem, esetleg nyílik-e számára is valamilyen lehetőség.

F1: Button elrontotta Vettel buliját 62


Button az utolsó két körre belehúzott, a dobogós pozíciók végül nem változtak. A mclarenes megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Alonso egy szép dobogót hozott a Ferrarinak, persze a legnagyobb diadalt Vettel aratta: harmadik helyével minden idők legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett. A győztes egyébként nem ment levezető kört, a célba érés után rögtön behúzódott a bokszutca kijáratához.

A további pontszerzők Webber, Hamilton, Schumacher, Massa, Perez, Petrov és Rosberg lettek – a mercedesesnek a friss gumis stratégiával sikerült a top10-be kapaszkodnia.

A 2011-es Forma-1-es idény a jövő hétvégén a Koreai Nagydíjjal folytatódik.

Japán Nagydíj, Szuzuka, 2011.10.09.  

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör
  • Legjobb kör: 1:36.568 Jenson Button