A Ferrari a Brit Nagydíjon szerzett győzelme és Fernando Alonso azt követő jó eredményei kapcsán nagyon reménykedett benne, hogy a nyári szünet utáni versenyekre vitt fejlesztéseivel a Red Bull közelébe kerülhet. Nem így alakult, az újítások nem jöttek be, visszakozni kényszerültek, ezért maguk is meglepődtek, hogy Szuzukában Alonso erőből képes volt a második helyen beérni, még a futamgyőzelem sem látszott lehetetlennek.
A Japán Nagydíj után a csapatfőnök, Stefano Domenicali igen bizakodó, a nem várt fordulat miatt úgy látja, hogy 2012-re is jók a kilátásaik, nem lehetetlen az élre való visszatérés.
„Igen, meggyőződésem. Ha megnézzük Japánt, hát nem volt nagy lemaradásunk. Szóval ügyesen kell felkészülnünk, de nem kell túl idegeskednünk, hogy nagyon messze vagyunk. Talán közelebb is vagyunk, mint hittük, másrészt persze nagyon is kézben kell tartanunk a fejlesztést, ami az autó alapjait illeti. Kulcsfontosságú a gumik működésének megértése, mindenképpen ki kell aknáznunk ezt a területet, az idény alapján van még tanulnivalónk.”
Domenicali elmondta, hogy Szuzukába tulajdonképpen a magyarországira „visszafejlesztett” autóval érkeztek, ezért különösen kellemes meglepetés volt a versenyképességük.
„Nagyon elégedett voltam a szereplésünkkel, nagyon közel voltunk az első helyhez, őszintén szólva nem gondoltuk, hogy ilyen versenyképesek leszünk. Szóval a jövő évre két elemet kell igazán megértenünk: a gumikat és a különböző körülmények közötti viselkedésüket valamint a befújt diffúzor hatását, ami aerodinamikai szempontból a legfontosabb.”
„Ennek a kettőnek a kombinációját kell megértenünk, hogy jól felkészíthessük a jövő évi autót, hiszen a mostanihoz Magyarország óta nem nyúltunk. Ahogy mondtuk is, Belgiumba és Olaszországba is vittünk fejlesztéseket, de nem váltak be, sőt visszalépést jelentettek, ezért visszatértünk a magyarországi autóhoz, ami meg nagyjából egyezett azzal, amelyikkel (Silverstone-ban) nyertünk.”
„Amennyire tudjuk, a McLaren és a Red Bull is hozott jó néhány új alkatrészt az elmúlt futamokra, szóval egy kicsit zavaros, hogyan is lehetséges ez az egész. De azért jó is, hiszen azt jelenti hogy nem vagyunk messze tőlük.”
A csapatfőnök újra megerősítette, hogy az év utolsó futamai már a kísérletezéssel telnek a Ferrari számara.
„Ami a különböző alkatrészek és beállítások kipróbálását illeti, a péntekeket tényleg gyakorlatilag teszteknek használjuk, hogy a lehető legjobban felgyorsítsuk az új autó fejlesztését. Ezt az irányvonalat követjük és azt hiszem, a riválisaink is ugyanezt teszik majd.”
Mivel az olasz csapat egyetlen idei győzelme a kipufogós befújt diffúzorok korlátozásának idején, a Brit Nagydíjon jött, Domenicali reménykedik benne, hogy 2012 egyetlen jelentősebb szabályváltozása, a kipufogók ilyen jellegű használatának radikális visszafogása a kezükre játszhat majd.
„A kipufogók hatása egyértelműen kisebb lesz az ideinél. De ha kisebb is lesz, akkor is a meg kell próbálnunk mindent kihozni ebből a területből, otthon most is folyik a munka, keressük a legjobb értelmezést ebben, a jövő év legjelentősebb szabályváltoztatásának tekintetében.”