A 2010-es F1-es idény egyik legnagyobb blamája a sportág történetének első Koreai Nagydíja volt. Pontosabban az új helyszín felkészültsége, még pontosabban felkészületlensége, hiszen versenypálya alig pár nappal a futam előtt kapta meg a rendezési engedélyt az FIA-tól.
Azt is valószínűleg csak azért, hogy ne kelljen lefújni a nagydíjat, mert egyébként pocsék állapotok uralkodtak a pályán: félkész épületek, hiányzó infrastruktúra, olajat „izzadó” vadonatúj aszfalt, sárdagonyák a pálya szélén.
A verseny végül mégis lezajlott valahogy, sőt, ha a 17 körös biztonsági autós felvezetéstől eltekintünk, talán még élvezhető is volt, de az FIA technikai és műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting idén mindenképp jobb Koreai Nagydíjat várt.
„Reméljük, hogy idén a tavalyinál egyszerűbb lesz a helyzet, mert akkor számos ok nehezítette a dolgokat. A pálya nagy késésben volt, még a szabadedzések között is sok mindent kellett javítani. Reméljük, idén már nem így lesz, bízunk benne, hogy jelentősen javult a helyzet” – mondta.
A fentiekkel együtt azért akadt kifogása Whitingnak, úgy tudni, hogy a tavalyi futam után gyakorlatilag magára hagyott létesítményben felhalmozódott kosz, piszok miatt nem dicséretet kaptak tőle a szervezők. Az elmúlt napokban óriási takarítás kezdődött Jongamban.
A hétvégén valószínűleg száraz körülmények között zajlik a nagydíj: péntekre felhősödés igen, de csapadék nem várható, szombaton előfordulhat ugyan egy-egy zápor, azonban vasárnapra derűs időt jósolnak, végig 21-22 Celsius fokos csúcshőmérséklet mellett. Whiting emiatt és a jobban kiképzett személyzet miatt is simább versenyre számít.
„A pálya nagyon bejött a pilótáknak, kihívást jelent a számukra. Csak a 2. és 3. közötti hosszú egyenes volt problémás, ami vizes körülmények között a rossz látási viszonyok miatt igen nehéz volt. A marshalok is komoly továbbképzésben részesültek az ausztrál motorsportszövetség segítségével, ami szintén simábbá teheti majd a dolgokat.”