Nico Rosberg és Jaime Alguersuari összeakadt a Koreai Nagydíj második szabadedzésén, az eset tisztázása végett a versenybírók mindkét pilótát beidézték meghallgatásra. Rosberg nem tulajdonított ennek túl nagy jelentőséget, nem kapkodta el a testület előtt való megjelenést, ennek ellenére komolyabb büntetést nem kapott az ütközésért. Magatartása miatt viszont fizetnie kell.
„A bokszutca kijáratánál tapasztalható körülményekre, a vizes pályára és a telemetriai adatokra, amelyek szerint a 8-as rajtszámú autó vezetője azonnal vészfékezésbe kezdett, amint észlelte a 19-es autót, továbbá Rosberg kiváló Forma-1-es múltjára tekintettel a versenybírók úgy döntöttek, hogy az ütközés miatt nem szabnak ki büntetést” – áll a stewardok közleményében.
Ennek ellenére a versenybírók felhúzták magukat azon, hogy a Mercedes pilótája nem jelent meg előttük az első lehetséges pillanatban. Ennek oka részben az volt, hogy Rosberg az edzések után szokásos nyilatkozgatással volt elfoglalva.
A szabályok értelmében a versenyzőknek kötelességük maximálisan együttműködni a versenybírókkal az esetleges vizsgálódások során. Mivel Rosberg nem jelent meg időben a stewardok előtt, tízezer eurós büntetést kapott, ám ennek felét felfüggesztették: ha a következő egy évben nem követ el szabálysértést, ötezer eurót nem kell befizetnie.
Rosberg nem vette észre időben a bokszból kijövő Alguersuarit, a német szerint át kellene tervezni a kijáratot. „Érdemes lenne elgondolkozni a bokszutca-kijárat átalakításán” – mondta Rosberg. „A körülmények nem voltak ideálisak, egyszerűen minden összejött. Rossz pillanatban jött ki. Azt gondoltam, hogy lassít majd kicsit, hogy elengedjen, de nem tette. Mire észrevettem, túl késő volt, a kerekek a nagy fékezés miatt blokkoltak és nem tudtam kikerülni. Legalább az intermediate abroncsok jól működtek a mai napon.”
A Rosberg-Alguersuari incidens valamint más pilóták panaszai miatt a stewardok arról is döntöttek, hogy a hétvége további részében kék fénnyel figyelmeztetik majd a pályán haladó versenyzőket arra, ha a bokszutca szerencsétlen elhelyezkedésű, pont az első kanyar csúcspontjába torkolló kijáratánál autó várható.
Michael Schumacher szerint ha másra nem is, arra jók voltak az edzések, hogy kitapasztalják, az autó hogyan viselkedik a koreai pályán, az adatok elemzése után megpróbálják megtalálni az optimális beállítást a hétvége hátralévő részére. Ross Brawn csapatfőnök úgy véli, az edzések hasznosak voltak abból a szempontból, hogy az autókat különböző üzemanyag-mennyiségekkel is pályára lehetett küldeni.