Bár már két éve nem látott közelről Forma-1-es autót, időmérő monitort vagy telemetriai adatokat – az utóbbiakat régen sem nagyon nézegette -, a Renault csalás miatt eltiltott egykori főnöke, Flavio Briatore a mai napig szakért. Az olasz most a friss kétszeres világbajnokot, Sebastian Vettelt értékelte.

„Vettel egyértelműen jó. De azért nyert, mert ő kezelte a legjobban a fenomenális autóját. Nem ő a legjobb. Képzeljünk el egy versenyt, amikor mindenki ugyanolyan autóban ül – Vettel Fernando Alonso és Lewis Hamilton mögött lenne” – mondta a Corriere dello Sportnak.

A Red Bull-os az elmúlt három idény eddig 51 futamán 26-szor indult a pole-ból, csak idén 12 időmérőt nyert – a kvalifikációs teljesítményét illetően még Briatore sem tud rajta fogást találni: „Egy körön övé a pole, Hamilton a második, Alonso a harmadik lenne.”

Egy másik F1-es szereplő, Niki Lauda más szempontból beszélt Vettelről a héten. A pilóta a múlt heti Japán Nagydíj első edzésén a gumifalban végezte, összetörte a hétvégére fejlesztett új első szárnyat.

Bár a bajnoki címre hajtott, mivel egyértelműen versenyzői hibáról volt szó, a csapat ezúttal nem akarta elvenni Mark Webbertől a másik példányt Vettel kedvéért, ehelyett repülővel hozattak egy új darabot szombatra a brit központból. A szárny 20 perccel az időmérő előtt meg is érkezett, a háromszoros bajnok Lauda úgy tudja, hogy Vettel felajánlotta, kifizeti a rohamszállítás költségeit.

„Meglepett, amikor megtudtam ezt, de ez is mutatja, milyen a harmónia a csapatban. Versenyzőként nekem sosem jutott volna eszembe, hogy kifizessem a légi szállítást. De ő volt a felelős (a szárnytörésért), ezért azt mondta, állja is a pluszköltségeket. Ettől is annyira sikeres Vettel” – mondta a Servus TV-nek a háromszoros bajnok.

Lauda, aki évtizedek óta dolgozik kereskedelmi pilótaként és nem mellesleg légitársaság-tulajdonosként, úgy becsülte, hogy a szárny Milton Keynes-ből egy napon belüli Szuzukába utaztatása 150 ezer euróba kerülhetett.