A Forma-1-ben idén vezették be a mozgó hátsó szárnyat, az ún. DRS-t, amelynek célja az előzések megkönnyítése volt. A futamokon a versenyzők meghatározott feltételek mellett egy – esetleg két – szakaszon használhatják az eszközt, amely néha jól működik, más helyszíneken és körülmények között nem annyira vagy éppen túl jól.

Tény, hogy az előzések száma drasztikusan emelkedett 2011-ben, de hogy ez a DRS-nek vagy a szintén újdonságot jelentő, gyorsabban és másképp kopó Pirelli-gumiknak köszönhető, nem világos. A Mercedes GP főnöke, Ross Brawn szerint az idény lezárulta után ki kell elemezni a tapasztalatokat, újra kell értékelni a DRS szerepét, jelentőségét.

„Nehéz megítélni a hatékonyságát, mert a DRS hatása nem akkora, mint a gumiké. Szerintem a gumi a volt kulcselem korábban és míg a DRS-t körmenetszerű versenyek kiiktatására szánták, azoknak pedig nem volt köze a gumikhoz, szóval az év végén le kell ülnünk az FIA-val, meg kell vizsgálnunk, hol ártott, hogy volt hasznos, nyertünk-e vala, beváltotta-e a kitűzött célt” – mondta az Autosportnak a mérnök.

Brawn is osztja azt a jelenlegi és volt versenyzők és nézők között is elterjedt nézetet, hogy a DRS időnként túl könnyűvé, ezért értéktelenné teszi az előzéseket, talán elég lenne a Pirellikre építeni ezen a téren.

„Volt pár olyan futam idén, amikor azt kívántuk, bárcsak ne lenne DRS, mert amiatt buktunk helyeket, Montreal jó példa volt (ahol Michael Schumacher a dobogós pozícióból szorult az 5. helyre – B.G.).”

„Bosszantó ez. Meg kellene tudnunk a nézőktől, hogy szerintük a DRS-es előzés izgalmas-e vagy sem, szeretnék-e inkább, hogy nehezebb legyen előzni és a gumikon és más tényezőkön dolgozzunk. Szóval ha maradt volna Bridgestone-gumik kiszámíthatósága, akkor a DRS biztosan fontos lenne, de az új gumik miatt nem olyan kritikus a szerepe.”