Az eset kapcsán több, az amerikai versenyzéssel ilyen-olyan kapcsolatban álló korábbi F1-bajnok is megszólalt. A legérintettebb az 1979-ben a Ferrarival a csúcsig jutó Jody Scheckter, akinek fia, Thomas részese volt a balesetnek. A dél-afrikai veterán szerint itt az ideje, hogy fia 115 futam, két győzelem után hátat fordítson a szériának.
„Már jó ideje szerettem volna, hogy hagyja abba. Remélem, ez most észhez téríti, rájön, hogy az élet többet ér ennél” – mondta, majd hozzátette, hogy véleménye szerint az IndyCarnál veszélyesebb autósport nincs jelenleg.
„Jelenleg ez a legveszélyesebb versenysorozat. A minél nagyobb látványosságot előtérbe helyező szervezés nagyon-nagyon veszélyes az ilyen pályákon. Más helyszínek annyira nem rosszak. De itt gyakorlatilag nincs sebességkülönbség a jó és a rossz versenyzők között. 350-nél lökdösődnek, egy rövid pályán 34 autó tömörül össze. Egy valaki hibázik és kész is. Egyetlen hibába nem szabadna belehalni. Őrület. A Forma-1 nem ilyen és mégis izgalmas.”
Az 1992-es F1-es bajnoki sikere után ’93-ban a jelenlegi IndyCar elődje, a CART bajnoki címét is megszerző Nigel Mansell szerint szintén katasztrofális volt, hogy 34 autót zsúfoltak egy másfél mérföldes (2,4 km), végig csúcssebességet lehetővé tevő erősen döntött oválra.
„Indy-versenyzésben nincs hova bukni. Amikor baleset történik, egy pillanat alatt a falban van az autó. A Forma-1 ezen a téren példás munkát végez. Ott vannak a bukóterek, a pilótának van ideje lassítani.”
„34 autó 350-es sebességnél egy másfél mérföldes pályán – ez egyszerűen túl sok. Az a gond, hogy egyszerűen nem történhet kis baleset, ha baleset van. A tetejébe több újonc, vagy az idei első versenyét futó pilóta is volt ott. Hallottam Jody nyilatkozatát, és nagyon jól mondta. A legkisebb hiba is katasztrófába torkollik, és ennek most Dan volt az áldozata.”
Az aktív pályafutása alatt az Indy-versenyzésbe szintén belekóstolt háromszoros F1-bajnok, a sportág biztonságosabbá tételének egyik úttörője, Sir Jackie Stewart szerint a versenyzők hozzáállásán is változtatni kellene, a hamis biztonságérzet táptalaja a tragédiának.
„Az én időmben nagyon ritkán ütköztek egymással a pilóták. Mára mintha elfogadottá vált volna. A vasárnapi baleset egy szörnyű ébresztő, ezután rá kell jönniük, hogy a veszély igenis valódi. Ha a versenyzők állandóan ütköznek, akkor súlyosabb büntetésekre van szükség. Világossá kell tenni, hogy ezt nem szabad.”