„Az IndyCar számára nagyon tanulságos lehet a vasárnapi baleset” – írta Webber a BBC-n vezetett rovatában. „Amit a szervezőknek biztosan meg kell tenniük, hogy kitalálják, hogyan akadályozzák meg az autók levegőbe emelkedését hasonló körülmények között. Még soha nem versenyeztem oválon, de beszéltem olyanokkal, akik igen: amit nagyon nem szeretnek, az éppen az, amikor bolyban kell menni, pláne egy olyan rövid oválon, mint a vegasi.”
„Bizonyos sebességnél nem gond, ha egy autó elemelkedik az aszfalttól. 350-nél, formaautóban viszont öt-hat méteres is lehet az emelkedés, amely súlyos sérülésekkel fenyeget. Mindenki szélárnyékban megy, a fékek hidegek, ez egyszerűen túl sok. A pilóták is érzik, hogy ezt meg kell vizsgálni. A baleset során, amely megölte Dant, a mezőny fele egy bolyban volt, ennek a csoportnak a fele elrepült. Ez nincs rendben.”
„A biztonság régóta kiemelt téma az F1-ben, a sorozat is más, mint például az IndyCar. Félreértés ne essék, tudom, hogy vannak kockázatok, Valenciában például velem is bármi történhetett volna tavaly, ez teljesen világos. De az F1 biztonságosabb bármelyik másik sorozatnál, és így nyugodtabban versenyzek.”
Webber csapattársa, a kétszeres világbajnok Sebastian Vettel is nyilatkozott. „Amit mi csinálunk, az nem a világ legbiztonságosabb tevékenysége” – mondta Vettel. „Vannak kockázatok, de vállaljuk, mert imádjuk a versenyzést a maga veszélyeivel együtt. Az utóbbi néhány évben láthattunk néhány nagy balesetet, de szerencsére komolyabb sérülés nem történt. Folyamatosan dolgoznunk kell rajta, hogy biztonságosabbá tegyük a versenyzést.”
Az ügyben megszólalt David Coulthard is, aki jelenleg tanácsadóként dolgozik a Red Bullnál. „Meghívtak engem is a sorozatba, de a kockázat túlságosan magas volt” – fogalmazott Coulthard, aki pályafutása során 13 futamot nyert meg. „Nálunk ez még elfogadható, ám az IndyCar a biztonság tekintetében legalább húsz évvel lemaradt az F1-hez képest.”