Már csak néhány nap van hátra a Forma-1 történetének első Indiai Nagydíjáig, a verseny minden csapat számára az ismeretlenbe való utazással ér fel. Pontosan a Lotus Renault GP sem tudja, hogy mire számíthat, bár az alakulat minden tőle telhetőt megtett a lehető legjobb felkészülésért.

„Ezen a pályán még senki nem versenyzett korábban, minden csapat és pilóta számára kihívás lesz a hétvége” – mondta Vitalij Petrov. „Tavaly pont ugyanez volt a helyzet Koreában, ez egy trükkös szituáció. Sokféle módon készültem erre a futamra, új pályaként igazi játszótér lesz. Nem igazán tudjuk, mire számíthatunk, van, hogy rögtön jó az autó, de előfordul ennek ellenkezője is, az első körökig nem fogunk többet tudni. A szokottnál kicsit korábban is érkezünk.”

Bruno Senna szerint jó lehet a Renault a Buddh pályán. „Még nem tudjuk, milyen teljesítményt nyújt majd az autó, a vonalvezetés alapján mindenesetre optimisták lehetünk” – fogalmazott a brazil. „Benne lehetünk az első tízben, de egyelőre óvatosnak kell lennünk. A vázlatok alapján gyors pályára számítok, amely kedvez a stílusomnak. Ez egy teszt lesz, amely arról szól, hogy ki tanul a leggyorsabban.”

James Allison technikai igazgató a felkészülés hátteréről mondott néhány mondatot. „Egy új pálya esetében is sok tényező szimulálható előre” – árulta el Allison. „A szimulátorban sok kérdésre választ kapunk, kiderül, milyen az optimális áttételezés, melyik hátsó szárnyat érdemes használni, mekkora lesz a fogyasztás, mennyire lesz hatékony a DRS és sok hasonló dolog. Noha komoly előkészítő munkán vagyunk túl, sok területen még a sötétben tapogatózunk: nem tudjuk, milyen az aszfalt tapadása, az egyenetlenségek milyen hatást gyakorolnak a felfüggesztésekre, mennyire kopnak a gumik és ilyesmik. Példaként csak annyit, hogy az aszfalt tapadásának három százalékos eltérése egy másodpercet jelent köridőben.”