Míg a Koreai Nagydíjon a Ferrari kísérletezett egy új – Red Bull-ihletésű – első szárnnyal, a hétvégi Indiai Nagydíjra a McLaren visz hasonló új elemet. A fejlesztés nem áll le, az idei eredmények átvihetők a jövő évre is.

„Hozunk pár új aerodinamikai elemet erre a versenyre” – mondta a csapat szokásos, futamhétvégék előtti szerdai telefonos sajtókonferenciáján a technikai igazgató, Paddy Lowe. „Lesz egy új első szárny, ez a legfontosabb, bízunk benne, hogy ezt használhatjuk az idény végéig. Lassan a végére érünk az idei fejlesztéseknek, de az olyasmik, mint az első szárny, mennek tovább a jövő évre is, hiszen azon a téren teljesen ugyanazok maradnak a szabályok.”

Ugyan a szabályok nem változnak, de az értelmezésük mindig a mérnökök fantáziáján múlik: a Mercedes például egy új, F-csatornás első szárnyon dolgozik 2012-re. A McLarennél is tudnak erről, de azt mondják, nem kapkodnak a másolással.

„Tudunk erről, sokat beszéltek róla mostanában. Nem vagyunk annyira oda érte, de majd meglátjuk.  Nem emeljük ezt ki más dolgok elé, amiket szintén folyamatosan figyelünk. Ilyen ez a sport: dolgozni kell a saját ötleteken, de nem szabad homokba dugni a fejünket, az is érdekes, mivel állnak elő mások.”  

Lowe szerint az új Buddh pálya az előző, koreai helyszínhez való hasonlósága miatt bizakodhatnak, hogy a McLaren erős lesz ezen a hétvégén is.

„Izgalmas pályának látszik és úgy tűnik, sokban hasonlít Koreához abban az értelemben, hogy az első szektorban hosszú egyenesek vannak lassú kanyarokkal, a második felét pedig a gyors kanyarok uralják. Szóval szerintem hasonlóan állunk majd az ellenfelekhez képest, mint Koreában.”

„Az nagyszerűen sikerült, Lewisszal idén először megszereztük a pole-t, ami fantasztikus. Szóval szerintem bízhatunk abban, hogy most szombaton is hasonlóan teljesítünk. A futamon már kiegyenlítettebbek voltak a viszonyok a három élcsapat között, meglátjuk, most vasárnap hogy alakul, mindenesetre bizakodók vagyunk” – magyarázta a mérnök.