Miután Indiában újra összegyűlt a Forma-1-es közösség, természetesen beszédtéma lett az indyacaros Dan Wheldon és a MotoGP-s Marco Simoncelli egy héttel későbbi halálos versenybalesete. A történtekről többen is beszéltek.

„Borzalmas két hét volt ez a motorsport számára. Amint megérkeztem Koreából, értesültem Dan Wheldon balesetéről, aztán múlt héten leültem megnézni a MotoGP-t és láttam Marco bukását. Nem voltunk közeli barátok, de ismertem, idén is találkoztunk” – mondta a kétszeres bajnok Sebastian Vettel.

„Mindannyian kockázatot vállalunk, amikor az autóba ülünk vagy a motorra pattanunk. Imádjuk a motorsportot, imádjuk az izgalmat és persze bízunk benne, hogy nem történik valami. Imádjuk ezt csinálni, és örömmel vállalunk bizonyos veszélyeket, de így is megrázó, milyen hirtelen fordulhatnak a dolgok.”

„Folyamatosan igyekeznünk kellene, hogy biztonságosabbá tegyük a dolgokat, de aztán meg kritikákat kapunk, amiért az autók túl messze vannak, túl nagyok a bukóterek. De nem szeretnénk mi is olyan helyzetbe kerülni, mint amilyenben most a MotoGP-sek vagy az IndyCar került. Szorítunk, hogy semmi rossz ne történjen, de kizárni nem lehet. Most csak annyit tehetünk, hogy tisztelettel kezeljük a dolgokat és annyi teret adunk a családjaiknak, amennyire csak szükségük van” – magyarázta a Red Bull-os.

A mai mezőnyben Rubens Barrichello mellett Michael Schumacher az, aki még személyesen látott halált az F1-ben, 1994-ben ő is a pályán volt Imolában, amikor szombaton Roland Ratzenberger majd a vasárnapi versenyen Ayrton Senna szenvedett végzetes balesetet. A veterán úgy gondolja, az ilyesmi elkerülhetetlen, a versenyzés velejárója.

„Van, aminek meg kell történnie, nevezzük ezt mondjuk sorsnak – és mindannyian a sors kezében vagyunk. Megrázott, ami a két versenyzővel történt, de sajnos az az igazság, hogy ilyen az élet. A teljes biztonság teljességgel lehetetlen. De amikor versenyzünk, nem gondolunk arra, hogy épp veszélybe sodorjuk magunkat. Mi akkor érezzük jól magunkat, ha a határig visszük az autót” – mondta a hétszeres világbajnok.

A két némethez hasonlóan Fernado Alonso is hangsúlyozta, hogy vezetés közben nem ilyesmik járnak a fejükben, de az autón kívül bizony nagyon is hatottak rá a történtek.

F1: Halálos kockázat van, félelem nincs 1
F1: Halálos kockázat van, félelem nincs 7


„Az ilyen balesetek nem befolyásolnak a versenyzésben. A hétköznapokban viszont igen, nagyon szomorú napok voltak ezek. Amikor versenyzünk, amikor lecsapjuk a sisakrostélyt, akkor nem gondolunk a veszélyre. A verseny szeretete és az adrenalin egyszerűen kizárja az ilyesmiket.”

„Dan balesetét felvételről láttam, utána két-három napig sokkban voltam. Marcóét élőben láttam, néztem a futamot. Egész vasárnap és még hétfőn sem tudtam elhinni, hogy megtörtént.”

A pilóták közül egyébként többen külsőségekben is kifejezik gyászukat: Alonso sisakján mindkét versenyzőre utal, Jarno Trulli Simoncelli festését viseli a saját bukóján, és bár Lewis Hamilton egy Bob Marley-s mintával készült Indiára, ő és csapattársa, Jenson Button is fekete karszalagot hord.