A pálya a tegnapi véleményekkel összhangban borzasztóan poros volt, a napfény alig-alig tört át a porból és füstből álló szmogon, de ahogy egyre több kört tettek meg az autók a pályán, tisztult a versenyív és drasztikusan – az elejétől a végéig bő 10 másodpercet – javultak a köridők.
Az elején a pályára tévedt kóbor kutyák miatt leállást követően sem volt eseménytelen az edzés, a csúszós aszfalton szinte nem is akadt versenyző, aki ne hibázott volna valahol, bőven bejáratták a bukótereket is. Komolyabb baleset szerencsére csak egy történt, Jaime Alguersuari szűk tíz perccel a vége előtt csúszott ki, és bár próbált menteni, a Toro Rosso hátulját a korlátnak csapta. A spanyolnak nem esett baja, de az autó hátuljára javítás vár.
Nem ő volt az egyetlen, aki nem jutott ez edzés végéig: Fernando Alonso alig 4 kör után búcsúzott, a Ferrarival motor- vagy sebességváltó-hiba miatt kellett félrehúzódnia, így az utolsó helyen zárt.
A williamses Pastor Maldonado autójában szintén megadta magát a motor, a venezuelai öt perccel a vége előtt szállt ki.
Alguersuari és Maldonado pálya szélén álló autói miatt az utolsó 10 percben végig lengették a sárga zászlókat, úgy tűnt, már senki nem fog javítani, de az utolsó körön Lewis Hamilton még belehúzott, a pálya utolsó szektorában a sauberes Sergio Perez szélárnyékát kihasználva egy 1:26-os időt hozott. Kérdéses azonban, hogy szabályos volt-e a kör, ugyanis míg a hivatalos időmérő rendszer és a LED-es elektromos „zászlók” szerint már szabad volt a pálya, a marshalok közül néhányan még lengették a sárgákat.
Hamiltont és Perezt is beidézték a versenybírók. Akár szabályos volt azonban a kör, akár nem, a tényt nem befolyásolja, hogy a McLaren látszólag ezen a hétvégén is bírhatja a Red Bull tempóját.
A Ferrariról egyelőre nem lehet tippelni Alonso kiszállása miatt és mert Felipe Massa elsősorban egy új első szárnnyal kísérletezett – amely egyébként igen extrém módon hajlott, konyult a pályára, néhol súrolta is az aszfaltot.
Jó hír a Mercedesnek, hogy Michael Schumacher korábbi jóslata állni látszik, az ezüst nyíl tényleg erős lehet a Buddh pályán.
Indiai Nagydíj, 1. szabadedzés, Új-Delhi, 2011.10.28.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:26.836
- 22
- 2
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:27.416
- 23
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:27.428
- 27
- 4
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- 1:28.394
- 23
- 5
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- 1:28.531
- 23
- 6
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- 1:28.542
- 29
- 7
- Felipe Massa
- Ferrari
- 1:28.644
- 22
- 8
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 1:28.705
- 23
- 9
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:29.219
- 24
- 10
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- 1:29.355
- 29
- 11
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- 1:29.700
- 24
- 12
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- 1:29.705
- 22
- 13
- Bruno Senna
- Lotus Renault GP
- 1:29.799
- 20
- 14
- Sergio Perez
- Sauber
- 1:30.132
- 25
- 15
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- 1:30.377
- 21
- 16
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:30.566
- 19
- 17
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- 1:30.669
- 22
- 18
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- 1:30.818
- 22
- 19
- Karun Chandhok
- Team Lotus
- 1:32.487
- 24
- 20
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- 1:32.771
- 24
- 21
- Daniel Ricciardo
- Hispania Racing
- 1:33.928
- 27
- 22
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- 1:34.113
- 30
- 23
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- 1:35.796
- 19
- 24
- Fernando Alonso
- Ferrari
- 1:35.899
- 4